Мотивацията не зависи само от парите

Мотивацията не зависи само от парите

Много работодатели все още вярват, че за да бъде вдъхновен един служител да свърши максимално добре своята работа, е нужно колкото може по-високо възнаграждение и допълнителни придобивки. Това не винаги е така, сподели Мария Шишкова, управляващ съдружник на AIMS Human Capital и Dale Carnegie Training за България по време на специален дискусионен форум „Възнагражденията и мотивацията: Днес и утре“. Взаимовръзката между финансовото стимулиране и мотивацията е сложна, защото различните хора имат различни нужди, желания и изисквания, обясни тя.

Оказва се, че възнаграждението е добър мотивиращ фактор, когато естеството на работа предполага извършване на по-еднотипни и механични действия, но когато се изисква повече креативност и нестандартен подход, финансовото стимулиране всъщност работи против себе си, защото измества фокуса и стеснява хоризонтите на нашето мислене, смята Мария Шишкова. Тя представи Проучването за нивата и политиките на възнагражденията и мотивацията - уеб-базираната система Pay Smart, чрез която компанията изследва вече за 19-та поредна година практиките за управление на хора. „Колкото до индивидуалния подход и иновативните идеи, те идват от умението на лидерите да създадат подходящата среда, която да стимулира и повишава мотивацията на хората, чиято нагласа е в синхрон с фирмените ценности“ – допълни Мария Шишкова.

Форумът бе разделен на два панела. В първия - „Добри практики”, „Пиреос банк”, „Шнайдер Електрик” и „Виваком” представиха своите цялостни системи за мотивиране на служителите, както и какви резултати постигат във времето и кое превръща механизмите им в успешни.

Вторият дискусионен панел – „Иновации за нефинансово стимулиране”, в който участие взеха „Содексо”, „Атама” и „Куинтесеншъли лайфстайл”, предложи на гостите на събитието по-нестандартни и по-малко познати методи за повишаване ангажираността на работното място, които варираха от различни видове ваучери до фитнес и уелнес практики и консиерж услуги.

„МениджърНюз” бе медиен партньор на събитието.

През тази година AIMS Human Capital Bulgaria има юбилей – 20 годишнина на компанията в България.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ