3 причини да се радвате на провалите на екипа си
Провалът не е краят на света – той е момент на истина, който принуждава хората да се коригират, да помислят и да се протегнат по-далеч. Когато някой от служителите ми се провали, възприемам ситуацията като начало на нещо по-добро, а не като погребален звън. Ето защо:
1. Да помогнете на свой служител да премине през провал е чудесен начин да спечелите лоялността му.
Неуспехите са плашещи за персонала. Те обикновено биват асоциирани с уволнение. Но никой не е идеален, нито в личен, нито в професионален план. По тази причина вторият шанс за успех е силен източник на мотивация. Една от служителките ми започна да работи в компанията, когато беше много млада и й липсваше професионализъм. Вместо да я освободим, избрахме да работим с нея за елиминиране на проблемите. Тя беше както изненадана, така и благодарна за шанса да се поучи от грешките си и десетократно компенсира всички лоши решения с усилен труд и преданост. Сега е една от най-добрите ни служителки и силен застъпник на компанията както пред клиенти, така и пред потенциални нови членове на екипа.
2. Възможността за интуитивно учене е много по-ценна за служителите, отколкото милионите обучителни курсове.
Като собственици и мениджъри, ние можем да обясняваме, да поучаваме и да инструктираме до посиняване, но истинското учене започва едва когато един служител поеме отговорност за някакъв проект. Един от членовете на екипа непрекъснато търсеше вратички за вписването на продукти в системата за управление на инвентара, въпреки предупрежденията, че това може да породи проблеми със сортирането по-нататък. Позволихме й да го прави, защото сметнахме, че ако е права, това би било добре за всички ни, а ако греши, би научила от първа ръка защо е добре да слуша, когато й се говори. Месец (и купища продукти) по-късно тя разбра, че ние сме правите, и трябваше отново да впише всеки един продукт. Компанията похарчи много пари, за да й позволи да допусне тази грешка, но срамът, който бра, и времето, което трябваше да вложи, гарантираха, че това никога нямаше да се повтори.
3. Безопасните провали стимулират персонала да мисли нестандартно.
Давайки на служителите си възможността да опитват и да се провалят в безопасна и подкрепяща среда, вие ги насърчавате да мислят креативно, да се стремят към истински иновации и да поемат премерени рискове – всички тези неща стоят в основата на бизнес растежа. Един от търговските ни съдружници реши да внесе нов продукт, който в началото не вървеше добре. След като потъваше в продължение на 2 месеца, бяхме готови напълно да го отпишем. Вместо това обаче дадохме на служителката си опцията да намери по-добър начин да го позиционира в следващото тримесечие. Тя бе убедена, че сме взели правилното решение, и с удоволствие се зае със задачата. Когато следващия месец въпросният продукт влезе в списъка ни с най-продавани, всички видяхме колко важно е човек да се бори с препятствията с отворено съзнание, а и тя се превърна в по-добър професионалист.
Провалите са това, в което ги превърнем. Като лидери на компании, ако ги възприемаме като възможности за развитие на персонала, вместо като бедствия, служителите ни ще се научат да градят върху тях, вместо да се страхуват.
Ванеса Норнберг, президент на Metal Mafia, за Inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.