Наръчникът по мениджмънт на Монти Бърнс
Ах, тези служители... За мнозина млади и зелени предприемачи ръководенето на онова анонимно племе от троглодити с увиснали ченета е най-трудният аспект от изграждането на бизнес. Но не бой се, добри друже! Съществува един мъж, който се издига над всички простички термини като „шеф“, „мениджър“ и „главен кочияш“.
Този мъж е легендата от анимационния сериал „Семейство Симпсън“, г-н Чарлз Монтгомъри Плантагенет Шиклигрубер Бърнс. Попийте от неговата мъдрост и не бъдете просто поредния ненадежден главен изпълнителен директор, който ще увисне на простира, когато персоналът ви неизбежно се разбунтува. Да започваме с лекцията! Да започваме, казах!
1. Внимателно подбирайте новите си служители.
Това е сред най-важните решения, които ще вземате за бъдещето на компанията си, затова планирайте и проучвайте също толкова внимателно, колкото когато сте изправени пред друг важен въпрос.
2. Винаги бъдете в час със случващото се в бранша.
Поставете си за цел непрекъснато да се информирате за новите тенденции, особено ако работите в сферата на технологиите и комуникациите. От първостепенно значение е персоналът ви да гледа на вас като на човек, готов успешно да ги поведе към бъдещето.
3. Насърчавайте хората си да имат пълноценен и богат живот извън службата.
Винаги е добре да напомняте на екипа си колко важно е да поддържат здравословен баланс между личния и професионалния си живот.
4. Вслушвайте се в служителите си.
Помнете, че макар и мнозина от тях да са по-млади от вас, те винаги могат да ви научат на нещо ценно, затова се вслушвайте в думите им.
5. Опознайте подчинените си на по-лично ниво.
Редовно демонстрирайте загриженост към хората си и се поинтересувайте от техните хобита. Личните взаимоотношения ще променят коренно ежедневното общуване помежду ви.
6. „Зелена“ офис среда.
В наши дни устойчивостта е не просто важна, но и очаквана! Образовайте персонала си да поддържа природосъобразен офис – те ще бъдат щастливи да знаят, че допринасят за постигането на позитивна промяна.
7. Насърчавайте хората си да си вземат пълноценна обедна почивка
Отлепянето от компютъра за поне 30 минути ще подобри концентрацията и продуктивността на служителите ви през остатъка от деня.
8. Не подценявайте поколението Y.
Може би младите кадри изискват различен управленски подход, но щом разберете какво ги мотивира, техните енергия и ентусиазъм ще ви се отплатят щедро.
9. Възнаграждавайте усилията на екипа.
Изразявайте признателността си за усърдния труд на своя екип чрез групови дейности извън офиса. Ако успеете да накарате хората си да асоциират времето, прекарано заедно, с положителни емоции, те ще работят много по-добре в отбор.
10. Знайте кои са най-качествените ви служители
Ако съкращенията станат неизбежни, жизненоважно е да инвестирате време в това, да разберете кои кадри са най-ценни за вашата компания – не просто кого да освободите последен.
Ник Лефтли, писател, за Entrepreneur.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.