Простичка стратегия за задържане на най-ценните служители

Простичка стратегия за задържане на най-ценните служители

Предприемачеството е във възход – така е от години. Съществуват много безспорни истории на успеха, които го карат да изглежда нещо лесно. Гари Вайнерчук и други обаче смятат, че това е проблем. Проблем е, че бизнеси стартират много хора, които не притежават нужните качества.

Проблем е, защото тези личности обричат себе си на разочарование. Проблем е и за инвеститорите, по същата причина, но и защото те хвърлят пари, докато някой си играе на основател. Има обаче и нещо друго, които според мен стои зад голям брой стартъпи и сочи към възможност за различен вид лидерство.

През последните няколко десетилетия лидерството се върти около създаването на визия и стратегия, които другите са склонни да последват. Мениджмънтът се върти около управлението и оптимизирането на производството. Много организации значително подобриха условията на работа в офиса, но разединението продължава да съществува.

Безпокойството се появява, когато служителите не виждат:

  • Реална възможност за споделяне на големите победи или загуби – лишени са от повечето предимства и рискове. Топ мениджърите продължават да печелят 300 пъти от средностатистическия (високо представящ се) служител. След известно време удобствата и сигурността стават недостатъчни и работниците започват да се оглеждат за други опции.
  • Възможност да разберат кой какво прави. Корпоративните комуникации упражняват контрол върху посланието, защото вярват, че трябва да опазят бранда. Следователно постоянството надделява над реалността. С течение на времето признанието на екипа и мениджъра стават недостатъчни и служителите започват да се оглеждат за други варианти.
  • Възможностите са навсякъде, но е почти невъзможно корабът да се обърне и да тръгне след тях. Големи, средни и малки организации са тежки и бюрократични, вместо гъвкави и пъргави. След известно време процесът на развитие на бизнеса се превръща в усмирителна риза – става скован и стягащ и убива тръпката от продажбите. Затова служителите започват да се оглеждат за други опции.

Когато един служител с вдигната глава и предприемаческа искра започне да се оглежда, той обикновено не вижда нищо по-добро. Затова какво прави? Стартира собствен бизнес, разбира се.

На това се дължи и бумът на стартъпи, който наблюдаваме в последно време. Хората като Гари обаче от опит знаят, че разочарованието от статуквото не е достатъчно за изграждането на устойчив и разрастващ се бизнес.

Организациите предлагат много плюсове от гледна точка на структурата и задържането на кадри. С някои ключови промени утвърдените бизнеси могат да поддържат ангажираността на непреклонните си служители и да впрегнат тяхната енергия. И по-важното за желаещите да станат предприемачи – те могат да си спестят разочарованието, като същевременно запазят работата си и поемат в една много по-подходяща посока с по-голямо професионално предимство.

Но какво е необходимо за този различен вид лидерство?

1. Първо, всички така наречени „топ“ мениджъри трябва да се откажат от пропастта на превъзходството и да се изравнят с подчинените си. Променете модела на заплащане така, че хората ви да поемат по-голям дял както от риска, така и от възнаграждението за нови начинания.

2. Нека корпоративните комуникации благоприятстват общуването, вместо да бъдат единствения създател на съдържание или портиер. Всички в организацията трябва да имат очакванията и свободата да общуват с по-високата индустрия и общност чрез писане, разговори и срещи.

3. Обучете хората си и след това ги оставете да се упражняват в бързото идентифициране и разглеждане на възможности като екип. Организациите нямат времето и ресурсите да казват „да“ на всичко, но отговорът не може и винаги да бъде „не“. Създайте процес за бързо сортиране на малки и големи или стратегически съответстващи или абсолютно несъответстващи възможности. Изградете и механизъм, който да помага на служителите ви да преследват малките неща, в които вярват – дори да имат възможност за това едва след като са отметнали належащите си задачи.

В крайна сметка лидерите, които се държат по-малко като всезнайковци и повече като ентусиазирани ръководители, ще спечелят лоялността на предприемчивите си таланти.

Робин Камароут, автор на Own It: Drive Your Career to a Place of Happiness and Success, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Бъсеску: Днешният вот противопоставя два диаметрално различни политически курса – „промосковски“ срещу „проатлантически“