Променят ли се хората? За мениджмънта и брака е важно да се знае

Променят ли се хората? За мениджмънта и брака е важно да се знае

След 35 години опит като брачен консултант, д-р Андрю Кристенсен стига до същото заключение, до което и баба ми след 60 години брак – колкото и да ни се иска, не можем да накараме половинката си да се промени. В брака – както и в кариерата – поведението не се изменя с времето.

И ако това наистина е така, то повдига въпроса: ако знаем, че хората не се променят, защо работодателите харчат стотици милиони в опити да ги променят чрез програми за ангажираност?

Днес компании прахосват 700 милиона долара годишно за повишаване на ангажираността на персонала. Резултатът? Ангажираността не мърда и на йота от последното изследване на Gallup през 2000 година. 68,5% от работната сила в Щатите няма интерес към работата си и никои ЧР програма или стимули не могат да намалят този процент. А работата може да е по-удовлетворяваща за толкова много хора... 

От началото на изследванията си през 2000 година, Gallup се опитва да промени фокуса на дискусията по темата и я насочва към това, че удовлетвореността от работата не опира само до заплатата. Разговорът е различен, макар резултатът от проучванията да остава същият.

И все пак, подходът на Gallup има един фундаментален недостатък: идеята за ангажираност на служителите създава илюзията за контрол; кара ни да вярваме, че съществува някаква вълшебна комбинация от облаги, лидерски тактики, ефективна комуникация и други лостове в организацията, които могат да променят нагласата на персонала към работата. След над 15 години безрезултатни опити, вече сме готови за нова стратегия.

Как да изградим компании с щастливи, ангажирани служители? След многогодишна борба с този въпрос и изучаване на хиляди професионалисти в десетки фирми, Imperative предлага следното решение – по-малко разговори за ангажираност и повече фокус върху чувството за цел.

Според изследването Workforce Purpose Index за 2015, 28% от работната сила смята, че основната цел на работата е да служи на другите и да ги развива. Тези ориентирани към целта служители са 64% по-склонни да бъдат удовлетворени, отколкото колегите си, които гледат на работата като на начин за финансова печалба или социален статут; 50% по-склонни да изграждат трайни служебни взаимоотношения; 54% по-склонни да докладват как трудът им оказва позитивно влияние; и преди всичко – по-склонни да запазят работата си, да се издигат до лидерски постове и да промотират компанията си като добро място за работа. Те са и, естествено, по-склонни да се чувстват ангажирани.

Както д-р Кристенсен и баба ми можеха да предвидят, малцина променят отношението си към работата през годините. Ако човек не гледа на своята като на начин да помага на околните и да развива себе си, едва ли някога ще се почувства удовлетворен.

Подходът на Gallup допуска, че ангажираността зависи от работната среда и външните стимули. Но някои казват, че повишенията и масите за тенис имат много по-малка роля в отношението на хората, отколкото вътрешната им ориентация към работата.

Според мен ключът е да наемате от 28-те процента работна сила, която има чувство за цел, и след това да изграждате фирмените култура и стратегии за развитие на таланта около тези изключителни служители.

По мнение на Арън Хърст, главен изпълнителен директор на Imperative, в LinkedIn

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Един от пожарите в Лос Анджелис променя посоката си, създавайки нова заплаха
Зеленски определи петролните санкции между САЩ и Обединеното кралство като „значителен удар“ по военната машина на Путин
Жълт код за обилен снеговалеж е обявен за 10 области утре
Българският паспорт е в Топ 15 на най-силните в света
Meta и Amazon прекратяват програми за разнообразие и приобщаване в подготова за Тръмп 2.0
Вашингтон обяви 25 млн. долара награда за информация, която да доведе до ареста на Мадуро
Тръмп получи историческа присъда, но тя няма да му попречи да се завърне в Белия дом
Западът предупреждава Сирия срещу назначаването на чуждестранни джихадисти за офицери в армията