Бизнес БРОЙ /// Мениджър 01/2024

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4

Какво още не е затегнато, „Боинг“?

Лапсусите в производството не само не спряха, а дори зачестиха

Автор:

Александър Богоявленски, авиационен журналист, професионален пилот на Боинг 737. Автор и водещ на „Авиошоу“ и основател на avioforum.com

Какво още не е затегнато, „Боинг“?

Какво още не е затегнато, „Боинг“?

Лапсусите в производството не само не спряха, а дори зачестиха

Какво още не е затегнато, „Боинг“?
quotes
На 5 януари тази година пътнически самолет Боинг 737 Макс 9, изпълняващ полет AS1282 на „Аляска Еърлайнс“ от Портланд, Орегон, към Онтарио, Калифорния, със 171 пътници и 6-членен екипаж на борда излита от летище Портланд, когато приблизително 6 минути след началото на полета на борда възниква експлозивна декомпресия в резултат от откъсване на елемент от обшивката на самолета и образуване на дупка на мястото на неизползваем авариен изход. Ситуацията се развива на височина от около 15 хил. фута (4700 м) и в пътническата кабина се спускат кислородните маски. Пилотите също слагат своите, спират набора на височина, съобщават за аварийната ситуация по активната радиочестота и секунди по-късно предприемат задължителната маневра по аварийно снижение, първоначално до безопасната височина от 10 хил. фута ( приблизително 3300 м). В резултат от декомпресията – изравняването на вътрешното налягане в кабината с външното – са деформирани няколко седалки в пътническата кабина, повредена е вътрешната облицовка, навън са засмукани няколко телефона, лични принадлежности и дори блузата от тялото на пътник, седящ в близост до пробива в корпуса на самолета. Силата на вакуума е достатъчна, за да отвори вратата на...

Достигнахте максималния брой безплатни статии!

Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.

Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg