Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Първите в бизнеса 2023
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Храни и напитки
Всички компании от Топ 10 отчитат годишно нарастване на приходите от продажби, като само една от тях регистрира влошаване на финансовия си резултат, който все пак остава на плюс
Храни и напитки

Всички компании от Топ 10 отчитат годишно нарастване на приходите от продажби, като само една от тях регистрира влошаване на финансовия си резултат, който все пак остава на плюс


Инфлационната 2022 г. беше успешна за сектора „Храни и напитки“. Всички компании от Топ 10 отчитат годишно нарастване на приходите от продажби, като само една от тях регистрира влошаване на финансовия си резултат, който все пак остава на плюс. Общо 10-те компании постигат растеж на приходите от близо 50% до 6,712 млрд. лв. Този път две компании минават границата от 1 млрд. лв. Успоредно с това нетната печалба също расте – с 56,7% до 511,9 млн. лв.
Добрите показатели обаче не водят до растеж в наетите лица, а са като че ли за сметка на заетостта. Броят на наетите лица расте с едва 1,3% на годишна база (до 6909 души). Най-голям работодател е „Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани България“ АД, който измества „Нестле България“ АД. В структурно отношения начело в сектора остава „Олива“ АД с впечатляващите приходи от 2,722 млрд. лв., следвана от „АДМ Разград“ ЕАД (1,662 млрд. лв.) и „Папас Олио“ АД (615 млн. лв.). През 2021 г. приходите от продажби на лидера за първи път надвишават равнището от 2 млрд. лв., като разликата с втория в подреждането продължава да се увеличава и през 2022 г. се удвоява в абсолютна стойност. Тройката в класацията е доминирана от производители и търговци на олио, напълно обяснимо предвид скока на цените на ...
Достигнахте максималния брой безплатни статии!
Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
|
Ключови думи
храни и напитки
сектор
производители
бизнес
икономика