Какво можем да научим от един бивш агент на ФБР за ключа към ефективната комуникация

Какво можем да научим от един бивш агент на ФБР за ключа към ефективната комуникация

Какво можем да научим от един бивш агент на ФБР за ключа към ефективната комуникация

В продължение на шест години изучавах навиците и начина на мислене на някои от най-влиятелните и успешни хора в света. Исках да науча как те възприемат света и мислят, пише Полина Помлиано, основател на The Profile, медийна организация, която профилира успешни хора и компании.

Един от хората, на които тя обръща специално внимание в новата си книга „Скрит гений“, е Крис Вос. Едно от ключовите имения, които той е усвоил през 24-те си години като водещ международен преговарящ от ФБР, е емоционалната интелигентност. Тайната, според Вос, е да знаеш как да слушаш и разчиташ хората.

През 1993 г. например двама мъже държат трима служители като заложници в банка Chase Manhattan в Бруклин, Ню Йорк. Вос е бил вторият преговарящ по телефона с един от банковите обирджии.

За да разреши конфликта, той е направил три неща, до които според него хората с висока емоционална интелигентност прибягват, когато общуват с другите, особено по време на чувствителни разговори:

1. Говорете успокояващо

В тези преговори от 1993 г. Вос използва техника, която нарича „Гласът на късния вечерен радио диджей“ - декларативен, успокояващ и нисъл глас, който е приложим в почти всяка ситуация.

Този тон на гласа предизвиква неврохимична реакция, която успокоява мозъка на събеседника. След той създава неконтролирана реакция в мозъка, при която и двете страни започват да мислят по-ясно.

„Истинското любопитство е хак за емоционален контрол“, каза той в интервю за подкаст през 2018 г. „Ако говорите с плавен, успокояващ глас, всъщност можете да се успокоите и себе си“, добави той.

2. Повтаряйте изказванията под формата на въпроси

Повтарянето е ефективна техника за изграждане на добра воля и събиране на информация. Идеята е да повтаряте няколко ключови думи, които събеседникът ви е използвал последно.

Например, ако банковият обирджия каже: „Имах наистина тежък ден заради целия стрес, на който съм подложен“, отговорете със „Стресът, на който си подложен?“.

Това ви държи присъстващи и емоционално трезви, като същевременно позволява на ответната страна да продължи да говори.

3. Етикирайте емоциите на другия човек

След това Вос е казал на втория банков обирджия: „Вината не е твоя, нали?“ и „Съжаляваш, че това се случи, нали?“ И двата въпроса намекват, че крадецът просто е попаднал в лоша ситуация.

Етикетирането се използва за вербално идентифициране и назоваване на емоциите на събеседника. Един добър етикет би отговарял на едно от следните становища: „Изглежда, че сте в стресова ситуация“ или „Изглежда, че сте недоволни от това как са се развили нещата“.

Високата емоционална интелигентност изисква стратегическо слушане

Вос е успял да накара банковите обирджии да се предадат и да освободят заложниците, защото е направил нещо, което повечето от нас вероятно не биха направили в разгара на конфликт с високо напрежение: той ги е изслушал.

Но неговите инструменти за преговори могат да се използват във всяка ситуация в живота. Ако сте в състояние да овладеете изкуството да слушате, можете да използвате емоционалната си интелигентност, за да успокоите успешно конфликта с ваш колега, с вашата половинка или с непокорния тийнейджър в другата стая.

………………..

Полина Маринова Полиано, основател на The Profile, за CNBC.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ