Код "Обратна връзка"

Код Обратна връзка

Код "Обратна връзка"

Вероятно сте чували израза: „Хората не напускат работа, те напускат лоши шефове“. На фона на днешния пазар на труда, при който множество хора напуснаха старото си работно място с надеждата, че ще намерят нещо по-добро за себе си, това не винаги е вярно. Лошите шефове обаче определено могат да бъдат важен фактор за взимането на крайното решение.

„Мисля, че много хора си казват: „Хей, търпях този мениджър твърде дълго. Изведнъж се озовахме в невероятен пазар на труда и смятам да поема риск и да видя дали има някаква по-добра възможност“, казва Стефани Ловел, ръководител на маркетинг отдела Hirect, приложение за наемане на персонал, насочено към основатели на технологични стартиращи компании.

Ако обмисляте да напуснете работата си заради мениджъра си, помислете за следното: Ами ако шефът ви всъщност е необработен диамант? Ако той просто се нуждае от повече информация, за да си свърши по-добра работа? Даването на обратна връзка на шефа ви може да бъде не само начин да промените мнението си за него, но и реално да му помогнете в работата. За съжаление, този процес може да бъде и доста сложен. За да си спестите излишни нерви и притеснения, вземете предвид следните стъпки:

Осъзнайте каква е вашата цел

Преди да започнете заветния разговор, трябва да сте наясно с целта на обратната връзка, казва Джоунс Лофлин, автор на „Always Growing: How to Be a Strong(er) Leader In Any Season“.

„Въпросът е дали трябва да дадете обратна връзка на шефа за неговото представяне или да му дадете такава във връзка с проект? Това са две различни неща, така че трябва да сте наясно с промените в динамиката. Ако обратната връзка е за него самия, то трябва да бъдете много по-предпазливи в начина, по който споделяте мислите си“, обяснява той.

Подгответе се разговора

Планирайте предварително думите си, вместо да импровизирате в движение, съветва Ловел. „Запишете си някои неща, за които искате да говорите. Уверете се, че разговорът се провежда лице в лице по някакъв начин, независимо дали е на живо или чрез среща в zoom”, добавя тя.

Важно е да виждате лицето на другия човек при този тип среща, защото езикът на тялото и израженията на лицето добавят много контекст, който не може да бъде предаден по имейл.

Преминете плавно към обратната връзка

Първо, поискайте разрешение да споделите вашите мисли, казва Лофлин. Например, можете да започнете, като попитате: „Знам, че имате много задачи. Забелязах (този проблем). Мога ли да споделя с вас няколко мисли по темата?“, обяснява той.

„Фокусирайте се върху конкретните факти, данни и неща, които самите вие сте забелязали. Целта е да споделите вашата гледна точка, а не да кажете на шефа си какво мислите, че трябва да направи“, добавя Лифлин.

Ловел съветва да започнете с нещо по-малко, за да видите дали в този момент шефът ви е отворен към обратна връзка или е по-склонен веднага да ви игнорира. „Ако незабавно ви прекъсне, дори когато говорите за нещо сравнително малко и незначително, то е малко вероятно да ви изслуша за нещо по-важно. Това е добър индикатор как ще реагира на по-сериозна обратна връзка“, казва тя.

Неутрализирайте емоциите

Чувствата и слуховете нямат място в подобен разговор, казва Лофлин. „Вашият шеф няма време за това и то не е от полза за никого“, казва той.

Подхождайте към разговора честно и с уважение, съветва Ловел. „Опитайте се да бъдете възможно най-директни, но се уверете, че тонът ви е професионален“.

„Когато давам обратна връзка, започвам с фрази като „Имам този проблем“. Какво мислите за подхода към него от тази посока?“, казва Ловел. „Това кара всеки, с когото разговаряте, да се чувства като част от разговора и част от решението, а не от проблема“, добавя тя.

Друг добър начин за предоставяне на обратна връзка е чрез даване на предложение за нещо, с което може да се повлияе положително на работния ви процес. Например, можете да кажете: „Мисля, че бих могъл да бъда много по-ефективен, ако се случи X, Y и Z“.

„Много е важно да им покажем защо това е важно и какви ще бъдат резултатите“, казва Ловел. „Не искате просто да влезете в разговора и да кажете „Хей, това са проблемите“ и да не предложите никакви решения“, добавя тя.

Създайте двупосочна улица

След като споделите отзивите си, поискайте обратна връзка и от шефа, съветва Ловел. „Бъдете открити  комуникацията и се уверете, че тя е двупосочна , за да се чувства шефът ви като атакуван. По природа хората заемат отбранителна позиция, когато получават отзиви“, казва тя.

Лофлин предлага, когато завършите разговора, да попитате с какво можете да помогнете. „Уведомете шефа си, че приветствате възможността да помогнете за подобряване на ситуацията“, казва той.

Обратната връзка може да ви кара да се почувствате неудобно, особено когато я давате на шефа си, но ако не поемете риска, ситуацията ви ще остане точно същата, каквато е в момента, а може и да се ловиш.

„Единственият начин, по който мога да се развивам като личност и лидер, е като получавам обратна връзка“, казва Ловел. „Имам нужда от хора, които да споделят мен с мислите си, за да мога да запълвам празноти в знанията и уменията си. Знам, че някои хора не винаги са отворени за обратна връзка, но ако изобщо няма такава, това може да доведе до стагнация на отношенията ви с тях“, добавя тя.

……………..

Стефани Воза за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ