Три лесни начина за мотивиране на отдалечена работна сила

Три лесни начина за мотивиране на отдалечена работна сила

Три лесни начина за мотивиране на отдалечена работна сила

Дистанционната работа се оказа полезна за много компании през последните две години и половина. Но липсата на личен контакт и взаимодействие може да доведе до прегаряне и липса на мотивация у някои служители. В тази статия за Entrepreneur Лиън Ширдан, предприемач, творчески директор, стратегически бизнес съветник, маркетинг експерт и мениджър на UPRISE Management – агенция за маркетинг, брандиране и творческо развитие, предлага няколко трика за поддържане на екипа, който работи от разстояние.

Ние сме повече от две години в пандемията на Covid-19 и днес изглежда, че обществото се е върнало към някакво подобие на нормалното, когато не купуваме огромно количество ролки тоалетна хартия и не правим импровизирани маски от тениски .

Докато нашите социални календари отново се пълнят с ангажименти за лични срещи, концерти, вечери в ресторанти, за много от нас професионалният живот остава онлайн. Въпреки че за повечето хора това не е задължително, голяма част от тях избира да работи от вкъщи.

Дистанционната работа предлага множество предимства за служителите и техните организации, от по-добър баланс между професионалния и личния живот до повишена производителност. Както научих през годините обаче, мотивирането на отдалечен екип е наложително, за да извлечете тези предимства и да избегнете довеждането на служителите си до прегаряне . Това са три прости начина, по които успях да мотивирам отдалечената си работна сила .

1. Комуникирайте ефективно

С по-малко възможности за взаимодействие лице в лице през целия ден, съществуват повече възможности важни съобщения да се изгубят в превода. Ето защо подобряването на комуникацията вътре и между екипите е жизненоважно за осигуряване на оптимално представяне на работата.

Опитайте да приемете платформи за сътрудничество като Slack, Teams или Monday.com , за да опростите и рационализирате вашите вътрешни съобщения. Всеки екип може да има собствен канал, който позволява комуникация за колективни срокове. Индивидите могат да идентифицират потенциални сътрудници или да поискат съвет и всеки колега ще има известна информация какви проекти на кого са възложени. Функциите за директни съобщения и подканали гарантират, че служителите получават необходимата информация, без да се изтощават от актуализации, които не се отнасят до тях.

Освен използването на специална платформа за съобщения, предоставянето на информация по последователен начин и по редовен график може да направи чудеса за производителността и мотивацията на екипа . Повтарянето на текущи и предстоящи проекти, срокове и друга критична информация чрез седмична актуализация или резюме е лесен начин за създаване на надеждна, централна нишка за комуникация. Тя също така насърчава служителите да се организират и планират по-добре, както и да поддържат връзка.

2. Насърчавайте баланса между работата и личния живот

Дори преди пандемията Covid-19 дистанционната работна сила нарастваше . Основна мотивация за преминаване само към онлайн? По-здравословен баланс между работа и личен живот и повече гъвкавост.

И все пак, когато работата от вкъщи се превърна в необходимост, а не в избор на начин на живот, поставянето на граници между професионалното и личното пространство стана по-трудно. Когато професионалният ви живот е на лаптоп в другата стая, може да е изкушаващо да изпратите последния имейл или да завършите още малко от тази задача. В дългосрочен план обаче работната култура, при която професионалните отговорности доминират над личния живот на служителите, води до изчерпване на мотивацията и в крайна сметка до прегаряне.

Работно място, на което работниците са стресирани, напрегнати и изтощени, не благоприятства за производителността. За да насърчите работна среда, която осигурява баланс и гъвкавост на отдалечените работници , сътрудничете с вашия екип, за да създадете рутинен работен график.

Ако е възможно, работете съвместно с отделни лица, за да създадете персонализирани графици, които са съобразени с професионалните и личните задължения. Функциите за споделен календар и автоматизираните отговори по имейл също могат да се използват за поддържане на баланс между работа и личен живот, позволявайки на колегите да посочват кога са свободни, заети или „извън офиса“.

3. Превърнете изграждането на екип приоритет

Дистанционната работа може да създаде усещането за изолираност, а това е особено вредна за поддържането на мотивацията. В пространство, където възможностите за изграждане на приятелства и споделяне на смях с колеги са рядкост, е изключително важно да отделите време за изграждане на екип. Тези дейности могат да приемат различни форми - от планиране на 15 минути, за да изразите признателност един към друг в началото на седмицата, до по-продължително социално събитие след работно време. Независимо дали лично, дистанционно, последователно или спорадично, такава  инвестиция в междуличностната динамика на вашето работно място може да превърне отдалечената работна сила в ентусиазирани сътрудници, които нямат търпение да започнат деня.

Разбира се, управлението на виртуална работна сила поставя уникални предизвикателства – вероятно ще има нарастващи проблеми, като комуникационни злополуки и трудности при планирането – но не може да се отрече, че работата от вкъщи е тук, за да остане. Ето защо е от ключово значение да бъдете проактивни и да поемете инициатива, за да избегнете често срещаните капани на дистанционния работен график.

За щастие, чрез прилагане на усърден подход към комуникацията, насърчаване на почивка и възстановяване и създаване на ангажираща култура на работното място е възможно да предотвратите прегарянето и да трансформирате вашата отдалечена работна сила. В крайна сметка управлението на успешен отдалечен екип може да бъде както полезно, така и възнаграждаващо.

Превод и редакция Светлана Тодорова-Ваташка

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ