10-те най-добри книги за предприемачи през 2013 г.
Съобразителните хора се придържат към едно простичко правило в бизнеса – винаги да учат нещо ново. Има много начини да се обновяват запасите от знания и четенето на книги безспорно е сред най-добрите от тях. В селекцията на Джеф Хайдън от електронното издание на Business Insider ще откриете книгите на 2013, полезни както за начинаещи, така и за истински бизнес акули. Не всички от заглавията са „делови”, но предприемачите добре знаят, че вдъхновение може да се почерпи от най-неочаквани извори.
1. „Give and take” - Адам Грант
Добри новини за безкористните: в крайна сметка печелят тези, които дават, а не тези, които получават. Ако смятате, че да бъдете доброжелателни, готови за сътрудничество и загрижени повече за другите, отколкото за себе си е неблагодарна работа, тази книга ще ви убеди в обратното. Личният и професионален успех се основава на това да правиш околните успешни и щастливи. И Адам Грант показва как да го постигаме.
2. The Circle -Дейв Айгърс
Жанрът Non-fiction не е лош, но художествената литература по принцип е по-доброто средство за подтикване към размисли. От първите страници на тази книга може да ви се стори, че Айгърс неумело прикрива нападките си към Google и Facebook, но малко по-късно ще започнете да се замисляте за неприкосновеността на личния живот, защитата на личните данни, както и за природата на желанието да споделяте всичко с околните – т.е. ще се замислите за всички елементи на вашия дигитален живот. И по някое време ще видите в друга светлина съвременните канали за комуникация.
3. „ Looptail: как една компания промени света, изобретявайки бизнеса наново” - Брюс Пун
Ако страстта, целеустремеността и сериозен дял социална отговорност съставляват сърцевината на вашия бизнес, то ще почувствате близък автора на тази книга. Ако обожавате историите за изграждането на компания винтче по винтче, то тази книга е за вас.
4. The Sports Gene- Давид Ъпщайн
Да, тази книга не е за бизнес, но предлага завладяващ възглед за раждането и отглеждането на изключителни атлети. Коя е тайната на големите постижения – вроденият талант или упоритите тренировки? Накратко: и едното, и другото. Всеки, който има отношение към развиването на кадри, ще промени възгледите си за своята работа и поверените му хора след прочитането на тази книга.
5. The Effortless Experience –Матю Диксън и сие
Ако ви е грижа за мнението на клиентите (че, за какво друго може да ви е грижа?), ще откриете в тази книга множество практични препоръки за отличното им обслужването. Като при това са изброени методите, предпочитани от самите клиенти.
Повечето книги в тази сфера отделят прекалено много внимание на въпроса защо впечатленията на клиентите са важни и твърде малко – как да работим за подобряването им. Матю Диксън и неговите съавтори приемат, че доволният клиент е от изключителна важност за всеки бизнес и се съсредоточават върху практичните насоки и конкретните инструменти за създаване на лоялни потребители.
6. Lean In: Women, Work, and the Will to Lead -Шерил Сандбърг
Понякога не прочитаме някоя книга просто, защото всички ни я препоръчват. Книгата на Сандбърг може да бъде застигната от такава участ. Но не допускайте тази грешка – това наистина е страхотна книга.
7. The Everything Store - Брад Стоун
Обмисляте да стартирате бизнес? Първо, прочетете тази книга. Ще разберете какво точно искате да направите и ще можете да решите какво не искате да правите. Научете по какъв начин ще се фокусирате над най-важното, ще печелите приходи и ще управлявате служители. Историята за възхода на Amazon сама по себе си е интересна, но по-важното е, че ще ви помогне да разберете как правилно да стартирате и развивате компания.
8. Creative Confidence - Том и Дейвид Кели
Вероятно смятате, че творчеството е нещо, което или е даденост или го няма. Оказва се, че е навик, който всеки може да развива. Както казва Учителят Йода: „Или прави, или не прави! Не трябва да се опитваш.” Прочетете и направете. Ще осъзнаете, че във вас има много повече творчество, отколкото сте предполагали до този момент.
9. Choose Yourself - Джеймс Алтучер
Да вярваш – не е достатъчно. Да искаш – не е достатъчно. Можете да постигнете успех, но както казва самият Алтучер: „… разбрах, че никой не може да го направи вместо мен. Исках да просперирам, да оцелея и затова се наложи да открия себе си. Във всеки един смисъл. Залозите са прекалено високи…” Звучи като кредото на всеки успешен предприемач. Решете какво е за вас успеха и открийте себе си.
10. Devil in the Grove - Гилбърт Кинг
Книгата не е сред премиерите на 2013 г., но получава специален пропуск за селекцията, тъй като е удостоена с наградата „Пулицър”. Прочетете я, непременно. Накарайте и подчинените си да я прочетат, ако трябва – платете им да го направят. Историята за това как Търгуд Маршал защитава четирима чернокожи мъже, обвинени несправедливо в изнасилването на бяла жена, гарантирано ще ви откаже да съдите за хората по отличителни разлики, независимо дали става дума за раса, религия или просто начина, по който изглеждат.
Чели ли сте вече нещо от тази селекция? Или може би има с какво да допълните списъка на полезните книги за бизнес и предприемачество от отминаващата 2013 година? Споделете впечатления и находки.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.