14 лесни начина за успешен старт на 2014

14 лесни начина за успешен старт на 2014

За много хора новата година е време за ново начало. Тя е възможност да скъсате с лошите навици. В 1. януари има толкова много потенциал и надежда. И все пак, една от най-големите грешки, които хората правят, е да не се подготвят за новата година. Много е трудно да промените изцяло начина си на живот, начина по който правите бизнес, от днес за утре без да имате план.

Но ако наистина искате да стартирате 2014 г. успешно, съставете си план, който ще ви даде тласък и ще ви позволи да поддържате скорост. Ето 14 предложения, които да ви помогнат да започнете:

1. Задайте си конкретни цели. За годината, тримесечието, месеца, седмицата и деня. Независимо дали става дума за размер на оборота, нови клиенти, или пазарен дял, ако искате да успеете в 2014 г., трябва да държите себе си отговорни.

2. Не си поставяйте цели, които не можете да постигнете. Не може да очаквате да удвоите приходите си, ако вашият бизнес е бил стабилен или с лек растеж. Това, до което ще доведат нереалистичните очаквания, е загуба на ентусиазма и духа ви, които сте успели да изградите през 2013 година.

3. Планирайте си деня от предната вечер. Правете това, в края на работната част от деня си. Така ще сте положително настроени за следващия ден.

4. Използвайте пълноценно времето си. Станете рано, закусете здравословно и изчистете „паяжините” от съзнанието си. При повечето състезания - най-трудната част е началото. Вашето тяло трябва да се адаптират към промените. Сутрешните упражнения са чудесен начин да подготвите тялото и ума си за предизвикателствата на предстоящия ден.

5. Не позволявайте проблем за 5 лева да се превърне в проблем за 5000 лева. Неизменно, ще възникне ситуация, която ви отклонява от вашия план. Или се справяте с нея, или я делегирате на някой от вашия екип. Каквото и да решите, най-важното е да не игнорирате проблема. Аз наричам тези проблеми "смяна на маслото”. Обикновено смяната на маслото ми струва 50 – 100 лева. Ако забравите или пренебрегнете факта, че имате нужда да смените маслото, в някакъв момент ще доведе до сериозен проблем в двигателя. Не забравяйте да сменяте маслото в бизнеса си.

6. Имайте план „Б” готов в джоб си. Мислете за вашите подчинени като монтьори в пит-стопа на отбор от Наскар, а за вашия бизнес като колата. Има ли проблем? Вкарайте го в пит-стопа и оправете проблема с цел да се върнете отново на пистата възможно най-бързо. Разгледайте различните компоненти на вашия бизнес и създайте резервен план за всяка област, който да използвате когато се появи проблем. В противен случай състезанието може да приключи преди да сте стигнали финала.

7. Внимавайте за времеви крадци. Как се справяте с хора или възможности, които само ви губят времето? За някои компании това може да е голям проблем. Когато разговарям с бизнес собственици ми обясняват, че не могат да се научат или направят нещо по въпроса, защото нямат време. Е, в крайна сметка времето е единствената валута, която има значение. Ако сте го управлявали лошо, разберете как да се сдобиете с повече време. Не позволявайте на времевите разбойници да ви рушат ценния ресурс през 2014 г.

8. Бъдете фокусирани. Напишете тези две думи на лист хартия и го окачете на място, където можете да го виждате всеки ден. Ако стартирате силно годината, но в грешната посока, това няма да помогне на бизнеса ви. Имате стратегически цели, и имате план за постигане на тези цели. Не губете фокус. Това е една от големите разлики между победата и загубата.

9. Бъдете на време. Половината от битката е спечелена, ако се появите на време на бойното поле.

10. Бъдете организирани. Ако ви е трудно да намерите повече време, можете да си помогнете като си организирате добре работата. Много повече време ще загубите да откриете нещо или да се организирате за проект или клиент отколкото реално ще ви отнеме самата работа. Създайте си добри навици, когато става въпрос за време и организация.

11. Почивайте по време на работа. Започнах да си давам почивки в работата преди около 3-4 месеца и това промени фундаментално начина ми на работа. Независимо дали ще е 10 минутна разходка, медитация или правене на прости упражнения, това ще ви разтовари и избистри мисленето. За хората на ръководни постове почивката трябва да не е свързана с мисловна дейност.

12. Преглеждайте редовно напредъка си. 31. Януари 2014, се пада в петък. Отбележете в календара си днес, че имате сутрешна среща с ключовите хора, които ще ви помогнат за успешния старт на вашата компания. Прегледайте резултатите от януари и коригирайте плановете си за февруари. Планът за 2014 няма да ви помогне да постигнете целите си, ако той седи в шкафа до ноември или декември.

13. Празнувайте успехите си. Ако постигнете печалба, голяма или малка, отделете нужното време, за да отпразнувате момента. Твърде често ние не си даваме достатъчно възнаграждение за усилената работа. Единият вариант е да организирате веднъж месечно закуска или обяд за екипа, за да отпразнувате постигнатите резултати.

14. Радвайте се на всеки ден. Има 365 дни в 2014 г. Някои ще изглеждат доста по-дълги от други. Когато дойдат тези дни, а те със сигурност ще дойдат, намерете нещо позитивно, което ви се е случило, което със сигурност ще ви помогне през оставащата част от деня. Животът е твърде кратък, за да не се радваме на всеки ден.

Браян Морън основател и изпълнителен директор на Brian Moran & Associates

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ