Бизнес съвети за интроверти

Бизнес съвети за интроверти

Екстровертите управляват света днес – или поне са най-видимата му част, подпомогнати от всички тези социални мрежи, комуникационни канали и призиви да изразим себе си. Но какво, ако сте като другата половина на човечеството и определяте себе си като интроверти?

Писателят, награден с „Еми” за литература Робърт Московиц дава спасителни съвети, които ще помогнат на съзерцателните, спокойни натури да изградят бизнеса си, без да им се налага да разчитат на „задължителната” ярка персона.

Слушайте повече, говорете по-малко

Кой не харесва добрите слушатели? Те са най-любими на хората, които обичат да говорят. Ако сте слушател по природа, също ще ги оцените, защото ви е омръзнало от шумни индивиди, които не ви позволяват да се изкажете.

Ключът към изкуството на слушането е да го правите активно. Опитайте да разберете мотивациите, ценностите и истинското мнение на човека, който говори. От време на време задавайте въпроси, които ще накарат събеседника ви да задълбае още повече в темата или дискусията.

Като слушате внимателно, печелите не само одобрението на говорещия, но събирате и много информация и наблюдения, които ще ви бъдат истинско предимство пред хората, които нямат навика да събират такива ключови ресурси.

Споделяйте малко, но важна информация

Когато внимавате, ще забележите, че голяма част от ежедневните разговори (както лице в лице, така и онлайн) се въртят около тривиални въпроси. Не е нужно да се включвате в това непрестанно бърборене – знаем, че не ви е по сърце. Всъщност, от голяма полза е за вас да не го правите.

Както е казал Ейбрахам Линкълн, „По-добре да мълчиш и да те мислят за глупак, отколкото да заговориш и да премахнеш всяко съмнение.”

Разбира се, не искаме да кажем, че сте глупави. Дълбокият смисъл на тази сентенция е друг. Следвайте това правило и ще разберете, че премълчаването, когато всички други се надпреварват да говорят (и да показват слабостите си) всъщност вдига цената ви в очите на хората – както и цената на онова, което все пак решавате да споделите. Ако комуникирате избирателно, вместо постоянно, клиентите, колегите и потенциалните ви партньори ще се научат не само да ценят, но и да вярват на думите ви, защото ще знаят, че никога не говорите напусто.

Предпочитайте комуникацията между двама

Всички днес говорят за предимствата на разширените контакти, и разбирането е, че големите сбирки са най-доброто място да създаваме професионални запознанства. За интровертите обаче важи обратното – те светят много по-ярко в камерни групи и разговори лице в лице със само един друг човек.

Търсете такива възможности – присъединете се към клиента на чашка кафе, поканете колегата за пет минути в офиса си за един спокоен разговор, разберете се за бизнес обяд с бъдещия си партньор в някой уютен, любим ресторант. Ако все пак сте на шумно парти, заговорете човека, който стои сам. Измервайте успеха не с броя на хората, с които сте разменили любезности, а с дълбочината и запомнящите се моменти на всеки разговор.

Позволете на технологиите да направят живота ви по-лесен

Да, връщаме се към социалните медии, но от различна перспектива. Вместо да се опитвате да се харесате на всички, фокусирайте се върху един или два канала, които допадат на стила ви и ви свързват с хората, които могат да ви помогнат да разраснете бизнеса си.

Ще разберете че сте намерили правилната социална медия, когато хората ви покажат, че се радват, че сте ги изслушали, разбрали сте гледната им точка и сте общували с тях не само на повърхностно ниво.

Отлична възможност за интровертите са и телесеминарите или семинарите по интернет, които им позволяват да изразят себе си и да срещнат други гледни точки, без да се налага да говорят лично пред големи групи хора. 

Intuit Small Business Blog

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ