Важно е колко, а не къде

Важно е колко, а не къде

"Моят мениджър очаква да бъда на бюрото си от 9 до 5", сподели ми наскоро една жена, изключително успешен търговец от прогресираща компания в Силициевата долина. "Обичам много работата си, но всеки ден пътувам час и петнадесет минути във всяка посока и това просто ме изтощава."

"Можете ли да си вършите работата от вкъщи?" - попитах аз.

"Абсолютно!", отвърна тя.

Що за лудост е това? Шефът ви не бива да ви позволява да работите от вкъщи, той трябва да ви насърчава.

Повечето работодатели все още посрещат новите си служители с указания кога да идват на работа, кога да си тръгват и как се очаква да работят, докато са там. Защо не измерваме стойността, която служителите създават, а не броя на часовете, прекарани зад бюрото?

Твърде много компании продължават да изхождат от предпоставката, че не могат да имат пълно доверие на служителите и ги третира като деца, които трябва да бъдат следени непрекъснато.

Решението е да наемате хора, на които сте готови да се доверите, а след това да ги третирате като възрастни, способни да вземат отговорни решения. Всъщност, значителни доказателства предполагат, че колкото повече мениджърите имат доверие в хората си, толкова по-добре те се справят.

В същото време компаниите, които дават на служителите по-голяма автономия, имат пълното право да очакват отчетност. Това започва с ясно и категорично определение какво е успех във всяка една работа.

Научих това много бързо в моята собствена компания. Първият ми инстинкт беше всички да са в офиса по едно и също време, защото изглеждаше най-ефективният начин да работим заедно и това е удобно за мен.

Впоследствие се оказа, че един служител имаше три малки деца и живееше на повече от час от офиса. Времето, което губеше за пътуването до работното място бе прекалено много. Друга служителка ми призна, че е много по-продуктивна, когато работи от вкъщи. Това, което знам сега е, че тя свършва тон работа у дома.

Трети ми каза, че пътува два пъти по-дълго, ако си тръгне от работа по време на пиков час, съвпадащ с установения във фирмата работен ден. Сега той идва по-рано, но и си тръгва в по-удобно за него време. Аз самият обичам да пиша у дома в ранните сутрешни часове и идвам по-късно в офиса.

Наистина има моменти, когато е важно целият екип да сме заедно, така че ние се опитваме да планираме поне един такъв ден в седмицата.

Дайте на хората повече свобода не само за това кога и къде да работят, но също и как да работят. Това беше голямо предизвикателство за мен като лидер, защото аз винаги съм имал склонност да налагам мнението и решенията си.

С течение на времето, открих, че колкото повече автономия съм дал на хората, по-уверени са станали те. Не само по-уверени, но и по-щастливи. Работата на мениджъра не е да казва кога хората му да работят. Неговата работа е да ги вдъхновява да работят по възможно най-добрият начин.

Тони Шварц за Harvard Business Review

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ