Идеята е само първа стъпка към бъдещето

Идеята е само първа стъпка към бъдещето

Идеята е само първа стъпка към бъдещето

Като продуктов мениджър в компания, която произвежда екипировка за катерене, вие забелязвате, че потребителите все повече се интересуват от екстремни спортове. Сфера, в която вашата компания все още не е навлязла. Разглеждайки специализирани списания на вас ви хрумва идеята за нова линия дрехи. В нея ще се използват високотехнологични материали, особено подходящи за любителите на силните усещания. Въпреки, че този пазар е относително малък вие мислите, че той ще се разраства през следващите години. 

Опасенията ви са свързани с това, че мениджмънтът може и да не приеме идеята, защото в момента потенциалът за евентуални продажби и печалби е относително малък. Как ще накарате хората да се въодушевят от новата линия дрехи? Отправната точка за успеха е създаването на вълнуваща визия, пише Harvard Business Review. Това е онази въздействаща мисловна картина, която убеждава в смисъла на вашата идея. 

След като тя е в главата ви ще трябва да намерите начин да я комуникирате с другите. Ясната визия в писмена форма е един вид механизъм за представяне на идеята ви пред света.

Тя представя по идеален начин това, което искате да постигнете. Визията трябва да бъде кратка да показва голямата картина на позитивните промени, които ще се случат, когато се реализира. 

Тя мотивира и вдъхновява хората да предприемат действия в правилната посока. В писмена форма разказвате за целите или за общата кауза, която аудиторията може да хареса. Така имате по-голям шанс да я спечелите. 

След като сте измислили идеята отговорете си на следните въпроси:

Какво е новото в нея?

Има ли име?

Каква е вашата роля?

Кои ползи правят идеята стойностна?

След това трябва да затворите очи и да си представите бъдещето, когато иновацията ще е в действие. Фокусирайте се върху идеалните резултати, а не върху това как да ги постигнете. После опишете това, което виждате. Може да повтаряте това упражнение често, за да си изясните картината. 

Креативният процес не свършва с идеята. Той започва с нея. Креативните идеи са първата стъпка от дългия процес по превръщането им в реалност.

Алекс Озбърн

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ