Най-ефективният начин да манипулирате хората

Кой е най-лесният начин да принудите хората да направят това, което искате? Накарайте ги да повярват, че те са именно тези, които ще направят това, което искате.
Ако някога попаднете на човек на улицата, който провежда анкета или иска да ви накара да направите дарение за конкретна цел, трябва да внимавате. Може да ви приложи следната тактика. Ефективна е. В едно проучване през 1980 г. тя успява да накара хората да си спазят своето обещание. И ако преди прилагането й само 4 процента са щели да го изпълнят, то след това цифра е достигнала цели 90, пише "Обекти". Какво е повлияло толкова сериозно? Запазването на представата за самите нас.
През 1980 г. психологът Стивън Шърман се обажда на две групи от хора и ги моли да отделят безвъзмездно три часа от времето си, за да вземат участие в благотворителна кампания за събирането на пари, които впоследствие ще бъдат използвани за по-доброто проучване на рака. В първия случай той просто пита дали хората ще дойдат. Никой не обича това заболяване и повечето казват, че ще отделят три часа. 4 процента от тези, които са потвърдили, реално идват.
При втората група обаче той ги пита дали според тях биха дошли, ако бъдат помолени. Повечето казват, че ще дойдат. Почти всички идват.
Много често са ни поставяли в неудобни ситуации и на практика почти са ни изнудвали да направим конкретно нещо. Този експеримент обаче няма общо с това. Хората са имали време между телефонното обаждане и началото на събитието. Не е трябвало да се изправят пред някого и да се извиняват за отсъствието си – просто са могли да не дойдат. Първата група успява да устои. Но на нея са й наложени и специфични параметри и съответно е могла да изготви специфични възражения срещу тях. Втората група – манипулираната – си е казала, че те са от този тип хора, които биха отишли и за да продължат да поддържат този имидж за себе си, е трябвало задължително да участват в събирането на пари.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Аукционна къща Christie's излага на търг шедьовъра „Зимното яйце“ на Фаберже
Бизнес |Alibaba регистрира рекордна потребителска активност в първия ден от китайските празници
Компании |Украйна призова ЕС да отвори първата преговорна глава за членство
ЕС |Русия национализира империята за сладкарски изделия на Денис Щенгелов
Компании |Вашингтон не хареса нюанса на червеното в знамето на САЩ, избрано от британските власти преди посещението на Тръмп на Острова
Свят |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |Земетресение разлюля София
България | Advertorial |Първи сняг на Витоша. Столична община опесъчава пътищата (Снимки)
Общество |Започва плановият 90-дневен ремонт на топлопреносната мрежа в "Дружба" 2
ЕС |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.