Насочете рекламата си към една от двете роли на клиента
Въпрос: Каква е най-важната информация, която трябва да се включи в рекламата? Цената? Видът? Бързото и любезно обслужване? Работните часове? Гаранцията? Препоръките? Фактът, че бизнесът е семеен?
Отговор: Включете комбинация от посочените по-горе особености. Съобразете се с това, че клиентите са два вида – в преходно настроение и в емоционално настроение за пазаруване. Правилното рекламиране зависи от предвиждането на нагласата на по-голямата част от купувачите в момента преди покупката, обяснява сп. Entrepreneur.
Всеки човек периодично попада в двете роли на клиента. Някои се задържат повече във втората. (Може би ще се сетите, че познавате такива.) Други остават за по дълго в първата роля.
Успешните компании таргетират в рекламите си характеристиките, търсени от един от двата вида купувачи.
Клиентите в преходно настроение:
- се фокусират върху покупката в момента и не обръщат внимание на изгодните в бъдеще предложения.
- се страхуват неистово да плащат за поправка или да получат некачествена услуга.
- обичат да се пазарят и да сравняват. Купуват, след като са обиколили няколко подобни магазина.
- обичат да прекарват време в пазаруване и не смятат часовете в обикаляне по магазините за безсмислено изгубени.
- нямат търпение да разкажат за изгодната покупка и са идеален обект за разпространение на маркетинга от уста на уста.
- се наслаждават на собственото си изследване и не се доверяват на консултанти.
Клиентите в емоционално настроение:
- се отнасят към днешната покупка като единствена за последните няколко месеца.
- се страхуват много да не направят погрешния избор.
- не харесват процеса на пазаруване и пазарене.
- включват времето за избор на покупката в цената на избрания продукт.
- са склонни да се върнат и да купят от същия магазин, ако останат доволни.
- търсят експерт, на когото да се доверят.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.