Необходимото зло, което дава живот на иновациите
Как една фирма може да изобрети нещо ново и полезно? Има ли структуриран процес, който във всички случаи дава резултати? Вярвате ли, че има поне 162 отговора на този въпрос? Поне толкова са методологиите за генериране на иновации, които открихме, пише Harvard Business Review.
Само една малка част от тях се основават на солидни доказателства. По-интересното е, че при всички тях се откроява един общ и основен фактор – дефицитът. Той стимулира творческото мислене за разрешаване на проблеми. Това може да изглежда изненадващо, но всички от нас са чували истории, които разказват за това как хората са достигнали до открития при трудни обстоятелства.
В ежедневието ни можем да видим този ясен пример при рекламата и маркетинговите комуникации, които прокарват идеите си по невиждани досега пътечки. Изправени пред бюджетни съкращения и нови ограничения за вниманието на аудиторията рекламодателите трябва да прокарат посланията си в пакет от мощни съобщения за много по-кратко време.
Чрез умишлено налагане на дефицит изобретателите стават очевидно по-креативни. И още един изумителен факт: провокираните от условия на дефицит иновации се ползват с по-голям успех на пазара и сред обществото, отколкото идеите появили се във времена на просперитет и благополучие.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.