Осем начина да предадете стратегията си по-ефективно

Осем начина да предадете стратегията си по-ефективно

Разочарован мениджър наскоро ми сподели, че нейните служители са изгубили хъс. Те били затворени, пазарните им реакции се забавили и не успявали да открият оптимален баланс между качественото обслужване на клиентите и постигането на добри печалби. Резултатът бил бавен прогрес по отношение на стратегията на компанията и невъзможност да се доставят очакваните съвкупни ползи на клиентите по печеливш начин. Тя опитала да мотивира работниците и да бъде ясна по отношение на стратегията, но нещо не й достигало и тя търсела стъпките, които да предприеме оттук нататък. В много случаи решението е да се обновят основи вътрешнофирмените стратегии за комуникация с цел служителите да бъдат убедени в достоверността, важността и приложимостта на стратегическите цели на компанията им.

Ето само няколко комуникационни подхода, които ще Ви помогнат да достигнете ефективно до работниците си и да поощрите у тях линия на поведение, която ще даде тласък на фирмената стратегия и ще подобри резултатите.

1. Създайте послание, което е просто, но с дълбоко съдържание

Повечето организации имат по-дълбока първопричина за съществуването си. Тази тяхна дълбока същност има тенденцията да влияе на стратегията, вземането на решения и модела на поведение на мениджърско ниво, но често не е достатъчно ясно изразена на служителите. Няма значение дали наричате тази основа ваша цел, вашето "Защо", Вашата изконна вяра, Вашия център. Това, което има значение, е че Вие създавате връзката й със служителите си по начин, който ги кара да се грижат повече за компанията и работата, която вършат в нея. Това трябва да е в ядрото на всичките ви комуникационни подходи - просто и вдъхновяващо послание, с което е лесно да се свържеш и разбереш. Стратегически насочените послания, свързани с вашата цел, се превръщат в инструменти, помагащи на работниците да направят връзка между ежедневните си усилия и дългосрочните стремежи на компанията.

2. Базирайте поведението си върху интуицията ви спрямо пазара и клиентите

За да разберат напълно с какво е различна и по-добра вашата стратегия от тази на конкуренцията, служителите ви трябва да са във връзка с пазарната действителност. Предизвикателството е в това как да предадете ефективно тази реалност, за да могат хората ви да действат спрямо условията в нея. Чрез провеждането на вътрешнофирмени кампании, базирани на интуитивен подход към пазара и клиентите, вие вливате живот на фирмената си стратегия в очите на работниците през важната пазарна призма. Обвийте съдържанието на посланието си в опаковка, която ще стимулира широкото му споделяне сред всички отдели на организацията, но по директно ангажиращ мениджърите начин. Нека именно те застанат на първа линия в полеви условия, след което ги снабдете с лесни за приложение модели за сплотяване на екипите им, и с комплект инструменти, съдържащ всичко необходимо. Целта е техните колективи да бъдат окуражавани да развиват специфични за отделите си реакции и да генерират нови идеи и поведенчески подходи, основани на вече наученото.

3. Използвайте рамкирани послания

Не всички послания са създадени равностойни. Те трябва да бъдат подредени приоритетно в последователност, базирана на целта им. Предлагам използването на рамката "Вдъхновявай/Образовай/Подсилвай" за насочване и доставяне на послания на целогодишни начала.

Вдъхновявай! Послания, които вдъхновяват, са особено важни, когато споделяте значимо постижение или запознавате хората с нова инициатива, свързана с вашата стратегия. Съдържанието би следвало да демонстрира прогрес по отношение на целите, първокласни ползи за клиентите, и да бъде представено по начин, който привлича вниманието и внушава важност. Проводникът на посланието е по-маловажен от впечатлението, което искате да оставите у служителите за компанията като цяло. Не се колебайте и създайте ярко и емоционално послание, което несъмнено ще остави траен спомен и ще вдъхнови хората Ви за нови върхове.

Образовай! След като веднъж сте енергизирали екипа си с вдъхновяващи послания, обясненията ви за стратегическите решения на компанията и плановете Ви за прилагането им вече трябва да носят повече тежест. За постигане на максимална ефективност на вътрешнофирменото обучение на служителите Ви, осигурете им тясно специализирани инструменти с подробни данни, които те ще могат да приложат в ежедневните си задължения. Най-важното е това да стене по-скоро чрез диалог, отколкото с монолог, в срещи с малки групи, където работниците стигат до свои собствени изводи и чувстват свобода на решенията относно начина за прилагането им.

Подсилвай! Не е достатъчно само веднъж да обясните връзката между целта на компанията, нейната стратегия и изпълнението й. Ще бъде необходимо да повтаряте посланието с цел да увеличите разбирането му, да внушавате вяра и това да доведе до истинска промяна с времето. Подсилващите послания се изпращат чрез разнообразна съвкупност от тактики и комуникационни канали. Крайната им цел е да потопят служителите във важни знания, които ще им помогнат да се включат уверено в стратегията. Личностите и екипите, постигащи интелигентни решения и ефективни промени трябва винаги да бъдат забелязвани и награждавани.

4. Мислете по-мащабно от типичния мениджърски подход. И не изчезвайте.

Често корпоративната комуникация има строг подход "от горе-надолу". Открих, че по-народният диалог е също толкова важен, ако не и повече. Служителите са по-склонни да вярват на казаното от лидерите им, когато чуват сходни аргументи и от свои равни по ранг колеги, а и разговорите могат да бъдат по-убедителни от еднопосочните презентации. Посочете един екип, който да играе ролята на посланници, отговорни за доставянето на важни послания на всички нива. Сменяйте този екип всяка година, за да включите повече хора в ролята на представящи стратегията лица вътре в компанията. Когато посланието идва от лидерска страна, погрижете се да е от Вашите най-видни, най-уважавани лидери. Не допускайте често срещаната грешка на подхода "Голямото събитие и изчезването". Вместо това включете редовна комуникация в ежедневния график на служителите си, планирайки подробно посланията във вашата стратегия "Вдъхновявай/Образовай/Подсилвай".

5. Сложете си обикновена шапка

Свалете вашата шапка "Корпоративка". Факт е, че не много хора са дълбоко вдъхновени от комуникационните подходи на компаниите си към тях. Повечето от вътрешнофирмените подходи за комуникация пренебрегват една от най-важните истини на общуването - и особено на общуването в ранния 21-ви век: бъдете реални. "Корпоративното дърдорене" излиза кухо. Автентични послания от вас ще помогнат на служителите да видят предизвикателствата и възможностите през вашите очи и да разберат и поемат в посоката, в която Вие се опитвате да отведете компанията.

6. Разкажете история

Фактите и цифрите няма да бъдат запомнени. Историите и преживяванията ще бъдат. Използвайте максимално разказването на истории като форма на общуване за изграждане на човешки облик на компанията и за разбиране на връзката между нейната стратегия и примерите от реалния живот - позитивните и негативните. Помолете работниците също да споделят истории като основа на диалози за ефективните поведенчески модели, които се поощряват и онези модели, които крият рискове и следва да се избягват. Тези колективни дискусии ще окажат силно влияние върху създаването на позитивно, културо-изграждащо поведение, което е обвързано с главната цел и стратегическите задачи.

7. Използвайте медиите на 21-ви век и бъдете неочаквани

Механизмът на доставяне на посланието е също толкова важен и сам по себе си представляващ изявление, колкото и самото съдържание. Повечето корпоративни методи на комуникация са насъбрали доста прах, а истината е, че начините, по които хората комуникират, са се променили драстично през последните пет години. Вземете предвид ролята на социалните мрежи, блоговете и игрите, за да предадете правилните думи по правилния начин, по който са свикнали да общуват служителите ви. Мястото на поява на посланието също казва много. Целете си в това да хващате хората там, където най-малко очакват. Тоалетната? Стълбището? По мобилния им телефон?

8. Направете необходимите инвестиции

Повечето мениджъри осъзнават колко е важна публиката от техни служители. Те са най-големият разход на компанията. Често общуват директно с клиентите ви. Те собственоръчно контролират всички възприятия на консуматорите за вашата марка. Така че ако това ви е даденост, защо с такава неохота финансирате кампании за вътрешнофирмена комуникация? Предлагам да си зададете следния въпрос: Какво съм склонен да инвестирам на служител, за да помогна на всички да приемат субективно нашата стратегия и на базата на разбирането за нея да решат какво трябва да направят с цел създаване на различно пазарно преживяване за клиентите ни? Направете си сметката и покечете по-високо летвата на желаната от вас възвръщаемост от инвестицията, била тя финансово представяне или позитивна промяна в поведението и културата. Ако изберете да не инвестирате, бъдете сигурни в риска. Ако не спечелите първо служителите си, със сигурност няма да успеете в спечелването на клиентите, тъй като в крайна сметка първите държат в ръцете си тази важна връзка.

Джорджия Евърси за Harvard Business Review

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ