Само защото съм учтив, не си мислете, че съм глупав

Само защото съм учтив, не си мислете, че съм глупав

Често правим грешни заключения за намеренията и способностите на някой човек като съдим по това дали е мил и приятен и дали изглежда компетентен. Оказва се, че този начин на възприемане на хората е широко разпространен, показва проучване в 24 страни.

Неправилната преценка води до това мениджърите да имат доверие не на когото трябва или да подценяват важни служители. Често смятат, че компетентността и учтивостта са в обратна зависимост. Ако едно от тези качества е в повече, значи е за сметка на другото. Т.е. ако някой се държи мило и учтиво, то едва ли разбира много от работата си.

За да помогна на мениджърите да направят по-правилна преценка, препоръчвам им: (1) не прибързвайте. На практика всеки използва стереотипи, за да вземе решение бързо. Но когато става въпрос за служителите ви, трябва да положите усилия да разберете как точно формирате впечатленията си. (2) избягвайте да преценявате хората въз основа на клишетата за компетентност и учтивост. Правете разлика между двете понятия – те не се изключват взаимно.

 

Ейми Къди, асистент-професор във Факултета по бизнес на Университета Харвард в Бостън

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Тръмп е разочарован от Путин, днес ще разговаря със Зеленски
Финансовият министър: Данъците няма да се повишават
Масирано полицейско присъствие по всички пътища в страната ще има днес и в неделя
Перуанско заведение в столицата Лима оглави класацията „50-те най-добри ресторанта в света“
Времето: Жълт код за високи температури в 18 области
Премиерът с призив: Да няма стихийна паническа обмяна на левове в евро!
Петролът поевтиня, след като Иран потвърди ангажимента си за неразпространение на ядрени оръжия
Производителят на чипове Nvidia може скоро да стане най-скъпата компания в историята