Тайните на богатия живот

Тайните на богатия живот

Не искате да сте богати. Искате да сте щастливи. Популярният въпрос е: Могат ли парите да купят щастие? Зависи.

Има силно отношение между богатството и чувството за удовлетвореност от себе си и от живота. Доказано богатите нации са по-щастливи, бедните живеят по-мъчно. Но зависимостта между парите и щастието често е илюзорна. Мнозина смятат, че допълнителните средства над необходимите за облекло, храна и подслон често стават повод за нездрав стремеж към повече и повече, който води до вреден излишък и променя човека към по-лошо.

Други, като Елизабет Дюн, Даниел Гилбърт и Тимъти Уилсън са убедени, че „ако парите не ви правят щастливи, значи вероятно не ги харчите правилно”. В сайта на американското сп. Entrepreneur те разказват как смятат, че човек трябва да управлява парите си, за да бъде щастлив и да има богат откъм положителни усещания живот. В тази връзка дават няколко съвета:

   - Заплащайте за повече преживявания и по-малко предмети. Материалните стоки се обезценяват. Споменът остава завинаги.

   - Използвайте парите си, за да помагате на другите. Често когато човек дари на някого или помогне за добра кауза се чувства по-удовлетворен отколкото ако е похарчил сумата егоистично.

    - Купувайте малки удоволствия вместо крупни. Някои хора намират за особено трудно да спазват този принцип, защото за ежедневните си усилия (в работата или другаде) са свикнали да се възнаграждават с големи покупки и скъпи мащабни придобивки. Според авторите обаче честите награди, които човек си прави, с множество малки неща го карат да се чувства по-добре като цяло, отколкото дългоочакваната награда с нещо по-голямо и дори по-любимо.

    - Платете сега, но консумирайте малко по-късно. Това е съвет за щастие, който противостои на принципа на минутната радост и дълготрайното нещастие: Купи сега, изплащай по-късно. Нетърпението да опиташ това, което вече знаеш, че имаш е положителна емоция. Дългът – силно отрицателна.

    - Внимавайте със сравнението при пазаруването. Някои от експертите смятат, че клиентите се чувстват най-удовлетворени след покупката когато са имали избор между 3 опции и са посочили една. При случаите, когато започват да виждат повече и повече варианти за подобни стоки и сравняват все повече се натоварват. Специалистите съветват: Изберете едно от три или едно от четири, купете го и не се обръщайте назад.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ