Навиците на лошите мениджъри

Навиците на лошите мениджъри

Ако искате да създадете високорезултатна организация, трябва да умеете да разпознавате признаците на лошото управление. Иначе ще ви бъде все по-трудно да управлявате. Ето десет навика, с които упрвляващите трябва да се преборят:

1. Лошите мениджъри оправят бъркотията на своите предшественици - дори и когато няма бъркотия

Когато е назначен на нов пост, лошият мениджър твърди, че предшественикът му е създал такава огромна бъркотия, че ще отнеме поне една година, ако не и повече, за да бъде оправена кашата. Това не е продуктивно, защото ръководителят се съсредоточава не върху целите на организацията, а върху миналото.

2. Лошите мениджъри са винаги заети, заети, заети.

Те участват в много, много други проекти и в действителност, те са толкова заети, че нямат достатъчно време, за да работят по редовите си задачи. И тъй като тези проекти са от жизненоважно значение за успеха на организацията (или така казват), лошите мениджъри не работят върху преките ведомствени цели.

3. Лошите мениджъри играят само по правилата на големите цели. 

Те знаят, че ведомствените цели следва да са в насипно състояние, което означава, че целите ще бъдат много лесно постижими. Лошите мениджъри никога няма да получат оптимални резултати от техните отдели, но това няма значение за тях, лошите мениджъри биха предпочели да имат ниска производителност, отколкото да са изложени на риск от наказание за това, че амбициозните цели са се провалили.

4. Лошите мениджъри управляват единствено от разстояние. 

Те обичат да използват показатели за изпълнението, тъй като те избягват универсалните дейности. На всички ни е ясно, че по този начин нямат добра комуникация с екипа си.

5. Лошите мениджъри винаги обвиняват някой друг. 

Имат множество извинения и оправдания под ръка, когато не са постигнали целите си. Обвиняват другите и никога не поемат отговорност.

6. Лошите мениджъри никога не са виновни. 

Лоша икономика, криза сред партньорите – има хиляди варианти, в които да прехвърлят вината на другите. Най-успешните компании се справят дори в трудни времена – не като мислят за другите, а като гледат себе си.

7. Лошите мениджъри правят продължителни, впечатляващи планове. 

При писането на най-новия стратегически план лошите мениджъри знаят, че отегчителните, дълги и сложно написани планове винаги впечатляват топ мениджмънта, защото това създава впечатлението, че в рамките на тях е мислено за всички обстоятелства, които могат да се изпречат на пътя им.

8. Лошите мениджъри общуват само по един начин. 

Не са в състояние до провеждат открит форум със служителите относно проблеми, въпроси и предложения. Вместо това се придържат към собствените си планове.

9. Лошите мениджъри имат очи само за акционера. 

Следователно, работят усърдно в изпълнението на задачи, които засягат пряко акционерите дори и това да работи в ущърб на дългосрочните интереси на компанията и хората в нея.

10. Лошите мениджъри са като Макиавели. 

Книгата "Владетелят" на Макиавели от 1513 г. лежи на нощното им шкафче. Те често се обръщат към нея за съвети относно това как да упражняват ефективно по начина "разделяй и владей": като манипулират колеги, служители и шефове.

Излишно е да се казва, че тези десет навика не съществуват в компаниите, които се справят добре на пазара и са печеливши! Но тъй като повечето фирми не са такива, все още има смисъл от време навреме да се напомнят признаците на лошото управление.

По материали на Management Issues

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ