Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Френската икономика изненада с по-добър от очакваното растеж за второто тримесечие
Икономиката на Франция нарасна значително по-бързо от очакваното през второто тримесечие, осигурявайки положителна изненада за пазара на фона на страховете от рецесия в еврозоната, предаде Блумбърг.
Подкрепен от скока на износа, брутният вътрешен продукт във втората по големина икономика във валутния блок се е повишил с 0,5% между април и юни, следвайки ръст от 0,1% през първото тримесечие, съобщи статистическата агенция Insee в петък. Икономисти, анкетирани от Блумбърг, оцениха разширяването от 0,1%.
Данните носят известно успокоение, след като председателят на Европейската централна банка Кристин Лагард в четвъртък нарисува влошаваща се картина за еврозоната през следващите месеци. Германия - най-голямата икономика на континента, вече се бори да излезе от рецесията, докато дейността на частния сектор в блока като цяло сочи за свиване през юли.
„Близкосрочните икономически перспективи за еврозоната се влошиха до голяма степен поради по-слабото вътрешно търсене“, каза Лагард, след като ЕЦБ вдигна лихвите си за девети път от миналия юли насам. „С течение на времето намаляващата инфлация, нарастващите доходи и подобряването на условията за предлагане трябва да подкрепят възстановяването“, добави тя.
Потопът от увеличения на лихвите обаче повиши разходите за заеми за френските домакинства и фирми, докато ръстът на потребителските цени остава доста над целта на ЕЦБ от 2%. Данните за инфлацията, които трябва да бъдат публикувани по-късно в петък, се очаква да покажат леко забавяне във Франция през юли до 5,1%. Данните за БВП на еврозоната през юли се очакват в понеделник.
Тъй като инфлацията на храните нараства, френските потребители се стремят да намалят разходите, като продажбите на стоки със собствена марка в Carrefour SA нарастват два пъти по-бързо от националните марки.
„Все още сме в тази инфлационна среда със спад на търговията, с натиск върху обема, с ускорения на частните марки и всички нови поведения на клиентите, които наблюдавахме в продължение на една година“, каза главният изпълнителен директор Александър Бомпард в сряда в презентация на Carrefour за последни финансови резултати на компанията
Отделна публикация показа, че френските потребителски разходи са започнали да се възстановяват до края на тримесечието, с 0,9% увеличение през юни, тъй като покупките на храни частично се възстановиха.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Нов революционен метод може да доведе до по-ранно откриване на болестта на Алцхаймер
Наука и Здраве |Слабото търсене понижава приходите и печалбата на най-голямата химическа компания в света
Компании |Скенери хвърлят светлина върху промените в мозъка, когато се унасяме от умора
Любопитно |Археологическа находка предоставя нови сведения за мобилността на неандерталците
Любопитно |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Любопитно |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Свят |Гърция започва доставки на газ за Украйна през България, Румъния и Молдова
Енергетика |Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
Политика |ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Финанси |Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Политика |Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?
Финанси |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.