Френската икономика изненада с по-добър от очакваното растеж за второто тримесечие

Френската икономика изненада с по-добър от очакваното растеж за второто тримесечие

Икономиката на Франция нарасна значително по-бързо от очакваното през второто тримесечие, осигурявайки положителна изненада за пазара на фона на страховете от рецесия в еврозоната, предаде Блумбърг.

Подкрепен от скока на износа, брутният вътрешен продукт във втората по големина икономика във валутния блок се е повишил с 0,5% между април и юни, следвайки ръст от 0,1% през първото тримесечие, съобщи статистическата агенция Insee в петък. Икономисти, анкетирани от Блумбърг, оцениха разширяването от 0,1%.

Данните носят известно успокоение, след като председателят на Европейската централна банка Кристин Лагард в четвъртък нарисува влошаваща се картина за еврозоната през следващите месеци. Германия - най-голямата икономика на континента, вече се бори да излезе от рецесията, докато дейността на частния сектор в блока като цяло сочи за свиване през юли.

„Близкосрочните икономически перспективи за еврозоната се влошиха до голяма степен поради по-слабото вътрешно търсене“, каза Лагард, след като ЕЦБ вдигна лихвите си за девети път от миналия юли насам. „С течение на времето намаляващата инфлация, нарастващите доходи и подобряването на условията за предлагане трябва да подкрепят възстановяването“, добави тя.

Потопът от увеличения на лихвите обаче повиши разходите за заеми за френските домакинства и фирми, докато ръстът на потребителските цени остава доста над целта на ЕЦБ от 2%. Данните за инфлацията, които трябва да бъдат публикувани по-късно в петък, се очаква да покажат леко забавяне във Франция през юли до 5,1%. Данните за БВП на еврозоната през юли се очакват в понеделник.

Тъй като инфлацията на храните нараства, френските потребители се стремят да намалят разходите, като продажбите на стоки със собствена марка в Carrefour SA нарастват два пъти по-бързо от националните марки.

„Все още сме в тази инфлационна среда със спад на търговията, с натиск върху обема, с ускорения на частните марки и всички нови поведения на клиентите, които наблюдавахме в продължение на една година“, каза главният изпълнителен директор Александър Бомпард в сряда в презентация на Carrefour за последни финансови резултати на компанията

Отделна публикация показа, че френските потребителски разходи са започнали да се възстановяват до края на тримесечието, с 0,9% увеличение през юни, тъй като покупките на храни частично се възстановиха.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Гърция започва доставки на газ за Украйна през България, Румъния и Молдова
Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?