Идеалната дължина на всяко послание в мрежата

Идеалната дължина на всяко послание в мрежата

Колко трябва да е дълго едно съобщение в Twitter, при условие, че социалната мрежа позволява максимум от 140 знака? Колко думи трябва да съдържа заглавието в Google+? Каква е най-подходящата дължина на статуса във Facebook?

На тези въпроси си поставя за цел да отговори авторът на американския сайт Fast Company Кевин Лий. Той се заема да открие каква е най-добрата възможна дължина на текстовите информации в най-големите социални мрежи, в имейлите, на презентациите под формата на видео и въобще на „всичко онлайн“. След като посвещава време и усилия да изследва въпроса установява, че всъщност в САЩ е проведена „солидна база от проучвания“ по темата. От тях става ясно следното:

Идеалната дължина на туит съобщенията е 100 знака. Това твърди изследване на Buddy Media в САЩ. Горе-долу толкова са дълги и текстовите съобщения, изпращани по мобилните телефони. Творчеството обожава ограниченията и простотата. С тази им дължина от изследователската фирма обещават 17% по-висока степен на ангажираност. Изводът бил направен след изследване на 100 известни марки в Twitter.

Идеалната дължина на заглавието в Google+ е 60 знака. Това смята Деймиън Фарнуърт от Copyblogger. За да увеличите степента на прочит на публикацията ви в тази социална мрежа трябва да ограничавате доколко се разпростирате в нея, смята той.

Идеалната дължина на Facebook статуса е не повече от 40 знака. 40 знака въобще не е много. (Изречението, което току-що прочетохте е от 27 знака.) 40 е магическото число и отговорът на марките за Facebook света и вселената, според Джеф Булас, провел едно от най-ефективните изследвания на марки от търговията на дребно в Америка в тази насока. Той е измерил степента на ангажираност на публикации, определени според това колко хора ги „харесват“ и коментират. Оказва се, че утракъсите съобщения получават 86% по-висока степен на ангажираност от останалите.

Идеалната дължина на една публикация в блог е 1600 думи. Тя трябва да е текст, който се чете за 7 минути. Това твърди сайтът Medium, който работи по измерването на съдържание не според броя кликвания в него, а според степента, в която то задържа вниманието на читателя.

Идеалната дължина на един онлайн параграф е 40-55 знака на ред или 8-111 думи на ред. На това мнение е американският експерт в областта на социалните медии Дерек Халпърн. Една колнка според него е най-добре да обхваща 250-350 пиксела от екрана на устройството. Разбира се, зависи от размера на шрифта.

В полето „Относно“ на всеки имейл трябва да има изречение с не повече от 28-39 знака. Идеалната дължина на т.нар. HTML title tag пък е 55 знака. Какво представлява той? Става дума за частиците от онлайн текста, които определят къде ще се появи страницата в резултатите от търсене в Google.

Не на последно място, Кевин Лий потвърждава писаното от множество уебсайтове за бизнес, предприемачество, пиар и маркетинг: идеалната дължина на една презентация пред публика, която впоследствие може да започне да се разпространява и под формата на онлайн видео, трябва да бъде не повече от 18 минути. Също като по формулата на TED.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ