Най-ценният ден от седмицата за марките във Facebook

Най-ценният ден от седмицата за марките във Facebook

За никого по света не е тайна, че продуктивността започва да намалява в петъците. Всяка марка може да се възползва от това.

Защо?

Американската компания Adobe представи доклад по темата „Интелигентност в социалните медии”. В него тя анализира успеха на три вида публикации от марките в най-големите сайтове за общуване през първото тримесечие на 2014 г.: платените публикации (рекламата, за която марките си плащат), извоюваните/изработени публикации (коментари, харесвания, споделяния) и собствените публикации (собственият им сайт, техният Facebook профил или Twitter страница).

Според доклада денят от седмицата, в който марките могат безплатно да постигнат с публикациите си най-голям обхват на видимост сред феновете си (reach), е петък. Причината е, че тогава степента на ангажираност с Facebook, Twitter и другите социални мрежи се покачва, смятат авторите. Една четвърт от всичките прегледи на видеоклипове идват от този ден от седмицата, подчертават те. Ето защо съветват да се показват повече клипове в петъците и, ако може, такива да се излъчват с отложен старт и в съботите.  Публикуването в неделя е най-малко вероятно да бъде коментирано и да получи обратна връзка, сочи още докладът.

Други негови идеи, за които сп. Entrepreneur смята, че може да са полезни за дигиталния маркетинг, гласят че ако марката плаща за реклама във Facebook, това е добра новина за нея. Кликванията по този начин се увеличават с над 70% на годишна база и с 48% спрямо тримесечието по-рано. Това се счита за особено положително, имайки предвид, че кликванията традиционно намаляват по време на празници.

В Щатите Facebook започна автоматично пускане на видео. Така пусканията на видеоклипове в сайта са се покачили със 785% на годишна база, според доклада.

Facebook остава единственият социален онлайн канал, в който няма спад на приходите от посещения след препратки към сайтовете на търговците на дребно. (Отново става дума за периода от януари до март 2014 г.) Tumblr пък има сериозно повишаване на трафика от препратки, който генерира приходи – 55% на годишна база.

Основният извод на наблюдението е, че Facebook е цар в социалните мрежи, но това не изключва значението на останалите играчи в полето. Още и още нови социални медии се появяват всеки ден.

Виж още: Мобилните потребители на Facebook станаха 1 млрд.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ