20 години Got Milk?

Джеф Гудби от Goodby, Silverstein & Partners създаде „Got Milk?” (Имате ли мляко) – една от най-великите рекламни фрази в речника. Той хвърля поглед назад към историята на кампанията по случай 20-ия й юбилей.

Вероятно това е най-скучният продукт, който може да си представите.

Всички сме го опитвали. Повечето от нас го имат и сега. Много малко може да се каже за него.

Млякото не е ново. Не е подобрено. Бяло е.

Такова си беше и когато Калифорнийският борд за преработка на мляко за първи път ни помоли да популяризираме бизнеса му през 1993 г. Много от нас просто си помислиха, че по природа този продукт е твърде скучен.

Ето какво се случи всъщност. Джон Стийл и Карол Ранкин присъстваха на една фокусна група, когато облаците се разсеяха и една жена каза: „Единственият момент, в който мисля за мляко, е когато свърши.” Тогава си записах „Имате ли мляко?” на един постер и реших, че става за слоган. Силвърстийн пък измисли стилизацията, която днес е възприета от какви ли не продавачи на боклуци, понички и Исус Христос.

И, разбира се, за 20 години потреблението на мляко в Калифорния се повиши. Проучванията ни показаха, че „Имате ли мляко?” е най-запомнящия се рекламен слоган в историята на напитките и надминава тези на бирите и безалкохолните, които се предлагат с бюджети, многократно надминаващи нашия. До такава степен се разпространи, че хората вече не мислят за него като за слоган. Той стана част от културата, която винаги си е била там.

Не бих го заменил с нищо. Всъщност, дайте насам още 20 години от същото, моля! 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ