Блестящо, но без последователност не си струва

Блестящо, но без последователност не си струва

В света на бизнеса наличието на последователна идентичност на марката може да отличи вашето предприятие от конкуренцията. Въпреки това, много компании се борят с хаотичен имидж на марката. Като инжектирате марката си с известна последователност на ниво планиране, най-накрая можете да си осигурите предимство, което е трудно за други конкуренти.

Защо последователността има значение? Всеки иска да говори за привлекателните части от брандирането – дизайн на лого, надписи и цветови схеми. Но блестящият маркетинг не осигурява голяма стойност без последователност. 

Последователността на марката е жизненоважна поради редица причини. Ето няколко от тях:

1. Разпознаване — Като за начало една последователна марка е много по-разпознаваема от тази, която измисля нещата в движение. Въпреки че може никога да нямате широкото разпознаване на Coca-Cola или Google, вашият ангажимент за последователност на марката може да ви даде признание във вашия ъгъл на пазара. Колкото повече хора виждат едни и същи лога, цветове и съобщения, толкова повече се чувстват сякаш познават вашата марка.

2. Надеждност — Постоянната марка помага за изграждането на доверие с вашите клиенти. Ако вашата марка доставя едно и също послание и ценности във всички допирни точки, тя изглежда надеждна и достоверна. Обратно, непоследователното брандиране може да доведе до объркване и недоверие.

3. Ефективност — Не подценявайте ефективността, която поражда последователността. Когато сте определили насоки какво да следвате, това изисква по-малко време и усилия за създаване на ново съдържание или активи на марката. Всичко е на едно място и се намира лесно.

Има много други предимства, включително лоялност на клиентите, професионализъм и извличане на конкурентно предимство пред по-малко организирани и последователни конкуренти, но тези три трябва да са достатъчни, за да ви убедят да станете по-добри в подобряването на вашата последователност.

Практически начини да придадете известна последователност на вашата марка 

Нуждата от последователност е ясна. Въпросът е какво правите с нея? Ето няколко практически начина да започнете да придавате на марката си малко повече последователност, докато се стремите към конкурентно предимство в тази област.

1. Направете инвентаризация — Основата на една силна, последователна марка се крие в ясното дефиниране на вашата мисия и визия. Вашата декларация за мисия е кратко описание на целта на вашия бизнес и стойността, която тя носи на клиентите, докато вашата декларация за визия е декларация с поглед към бъдещето за това, което се стремите да постигнете в бъдеще. Гарантирането, че тези два елемента са в съответствие, не само осигурява пътна карта за бизнес стратегията ви, но също така дава на вашата марка солидна идентичност, около която можете да изградите последователен имидж на марката.

2. Създайте визуална идентичност – Идентичността на вашата марка е дълбока. Въпреки това, нещата на повърхностно ниво са по-важни, отколкото повечето марки осъзнават. Например, вашата цветова палитра трябва да отразява личността на марката ви. Цветовете предизвикват емоции и асоциации, така че не искате да обърквате това. Синьото излъчва вибрации на надеждност. Зеленото се свързва с устойчивостта и природата. Червеното се използва за страст или неотложност. Цветовете ви съвпадат ли с вашата идентичност?

3. Изчистете гласа си — Отнасяйте се към марката си като към човек. Помислете за гласа му – и не се отклонявайте от този глас. За да намерите и дефинирате гласа на вашата марка, вземете под внимание личността, мисията и целевата аудитория на вашата марка. Вие сте официални или ежедневни? Сериозни или игриви? Непочтителни или уважителни? Вашите отговори на тези въпроси ще оформят гласа на вашата марка. Важно е да поддържате този глас последователен във всички комуникации, за да поддържате сплотен имидж на марката.

4. Разработете насоки за марката — След като сте отделили известно време, за да разберете марката си и да изясните някои от ключовите компоненти, ще искате да консолидирате цялата тази информация в един документ. Наричаме това насоки на марката. За да създадете свой собствен набор, започнете с очертаване на вашата мисия, визия и уникално предложение за стойност. След това опишете подробно вашата визуална идентичност, включително използването на вашето лого, цветова палитра, типография и изображения. След това дефинирайте гласа на вашата марка и дайте примери за това как трябва да се използва в различни платформи. И накрая, помислете дали да не включите раздел какво да не правите, за да предотвратите погрешно тълкуване.

Дали това е цялостен поглед върху това, което е необходимо за разработване на последователна марка? Абсолютно не. Но това е страхотна стартова база, за да ви помогне да натрупате инерция в правилната посока. След това можете да уточните подробностите.

Придаването на известна последователност на вашата марка изисква работа. Това не е нещо, което можете да направите за една нощ и да го забравите. Изисква се постоянен, дългосрочен ангажимент. Въпреки това, ако приложите някои от съветите, описани по-горе, ще имате огромна преднина. Късмет! 

Източник: entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 8 до 14 септември
Атанас Зафиров за визитата си в Китай: Поканата беше чисто партийна
Зелена вълна на борсите в Европа и Азия въпреки политическите сътресения
„Хамас“ обмисля американските предложения за спиране на огъня в Газа
Глобалните пазари през седмицата остават в очакване на вота на доверие в Париж
Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open
Тръмп призова чуждите компании да уважават американските имиграционни закони
Ограничават движението на тежки камиони по магистралите заради края на празничните дни