Принципът на Парето и комбинираният ефект
Психичните модели са рамки, които помагат на хората да разберат и организират сложна информация. Те се използват в много области, включително психологията, когнитивните науки, компютърните науки, архитектурата, маркетинговата и управленска стратегия. Менталните модели могат да бъдат приложени за разбирането на всяка система или конфликт. В тази статия ще прегледаме два набора от ментални модели, които са ефективни за PR-а и как те си взаимодействат.
Принципът на Парето в PR
Принципът на Парето е природен закон, който гласи, че за много събития приблизително 80% от последиците идват от 20% от причините. Принципът е кръстен на Вилфредо Парето, италиански икономист, който прави откритието през 1906 г. Той отбелязва, че 80% от земята на Италия е собственост на 20% от населението и намира подобни разпределения навсякъде, където погледне. Как този принцип се превежда в PR-а? Нека да разгледаме.
В началото, когато започнете да печелите медийно отразяване за вашата марка, забелязвате, че 20% от покритието води до 80% от информираността за вашата марка, посетителите на уебсайта и обществените настроения. От приблизително първите ви десет статии, две от тях ще станат вирусни и ще имат огромно влияние върху вашия бизнес.
Е, сега може би си мислите: „Защо просто не се стремите към 20% покритие?“ Ще ви кажа каква е уловката. Докато анализите могат да помогнат да се посочи какъв тип статия ще се представи по-добре от друга, има много динамични фактори, върху които нямате пълен контрол в PR-а. Някои включват как журналистът избира да кадрира историята, колко вирусна ще стане статията в социалните медии и дали има голяма новина за Илон Мъск в същия ден, например.
И така, какво може да се направи, за да се признае принципът на Парето в PR-а? Макар че анализите не могат да свършат цялата работа, те определено могат да допринесат за положителното развитие. Моята PR агенция, например, използва усъвършенстван софтуер за анализ, за да проследява сюжетни линии, статии и настроения в социалните медии, за да добие по-голяма представа за това как конкретна история или ъгъл ще могат да се представят. Това увеличава шансовете PR стратегията, която сме създали, да бъде по-ефективна за марката.
Другото решение на това ме води до следния мисловен модел, който е решаващ и супер ефективен за PR.
Комбинираният ефект в PR
Принципът на комбинирания ефект е стратегия за комбиниране на малки печалби във времето за постигане на големи, дългосрочни резултати.
Принципът се основава на идеята, че много малки действия могат да доведат до големи положителни резултати, когато се усложнят с течение на времето. В него се посочва, че ползата от действието ще се увеличи експоненциално, тъй като се повтаря по-често. Как функционира комбинираният ефект в PR-а? Нека да разгледаме.
Помните ли, когато говорихме за принципа на Парето (80/20)? Очарователното при PR-а е, че цялото медийно отразяване се съчетава в дългосрочен план. Дори 80% от покритието, което не е станало вирусно, като тези 20%, все още се индексират в търсенето с Google и създават различни точки на допир в социалните медии. Това е изключително важно прозрение. Марки, които влагат усилия в PR и го правят последователно, без просто да се опитват да достигнат до много конкретна целева публикация, са в състояние да усложнят своя път към ефективна осведоменост за марката, привличане на уебсайтове и силно присъствие на лидери на мисълта.
Как можем да включим принципите на Парето и Комбинирания ефект?
Начинът за включване на тези ментални модели в PR-а е първоначално да се създаде PR стратегия, която се фокусира върху съобщенията и целевата аудитория. По-късно, когато започнете да печелите медийно отразяване и да получавате повече прозрения и анализи, ще можете да структурирате следващата си стратегия по съответния начин, като същевременно вземете предвид, че почти всички споменавания в пресата са ценни, и стига да сте последователни и иновативни във вашите PR усилия, ще бъдете възнаградени. Вашият фокус трябва да бъде върху създаването на инерция около вашата марка и предоставянето на първоначална стойност на вашата аудитория. Ако го направите, ще имате резултат.
Източник: Омри Хурвиц, технологичен маркетинг и медиен стратег, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.