Маркетинг

Реклама

|

ПР и събития

|

Как да подобрите навигацията на уебсайта си?

Как да подобрите навигацията на уебсайта си?

Как да подобрите навигацията на уебсайта си?

Знаете, че навигацията, която имате на уебсайта си, е важна. Кога обаче я използвахте за последен път? Открих, че най-добрият начин да видите колко добре работи вашата навигация е като посетите сайта си и го използвате, пише Питър Рослер в статия за Inc.com. Ако има проблеми или нещата изглеждат объркващи, вашите посетители нямат качествено потребителско изживяване. Въпреки че това може да е разочароващо, можете да предприемете стъпки за подобряване на съществуващата навигация на сайта. Ето някои от най-добри практики, които използвам от години, които ще осигурят качествени резултати.

Направете навигацията лесна за намиране

Повечето хора, които попаднат на вашата страница, ще бъдат нетърпеливи. Те няма да имат голяма толерантност към уебсайтове със сложна използваемост. Същото важи и ако е неясен или труден за намиране. Повечето хора посещават уебсайт с причина, като например намиране на информация, четене на вашето съдържание или извършване на покупка. Уверете се, че навигационната ви лента е на място, което потребителите ще очакват: вертикално отляво или отдясно, или хоризонтално отгоре.

Останете последователни

Уверете се, че навигацията ви е на едно и също място на всяка страница на уебсайта. Използването на същия дизайн, цветове и шрифт ще помогне на посетителите да се запознаят по-добре със сайта и да се чувстват спокойни, когато сърфират. Ако навигацията се променя от една страница на друга, хората, които посещават вашия сайт, ще бъдат объркани и е по-вероятно да търсят някъде другаде. Оформлението и навигацията трябва да са по-прозрачни и по-лесни за използване.

Бъдете конкретни

Уверете се, че не използвате твърде общи формулировки в навигационната структура на вашия сайт. Думи като „инструменти“ или „ресурси“ не са ясни за потребителите и изискват няколко кликвания, за да разберат какво съдържание се предлага.

По-добре е да използвате по-точни термини като „казуси“, „новини“ или „блогове“, които ще отведат посетителите направо до тази страница и ще избегнат ненужно объркване. Силната навигация в уебсайта играе важна роля в оптимизацията на търсачките за стратегиите на малкия бизнес. За да се класирате високо в търсачките, включително Google, трябва да сте конкретни.

Минимизирайте вашите навигационни връзки

Само си помислете колко разочароващо би било да попаднете на сайт и да намерите няколко възможности за избор и несигурност къде да кликнат. Коя страница трябва първо да посети някой? Този тип объркване само ще накара посетителите ви да напуснат сайта ви и евентуално да отидат при конкуренцията. 

Седем се счита за магическото число за навигационни елементи. Това означава, че по-малкото е повече по отношение на навигацията на вашия сайт. 

Подобряване на навигацията на вашия сайт

Както можете да видите от информацията тук, много фактори подобряват навигацията на вашия сайт. Имайте предвид информацията тук, което ще гарантира, че ще получите желаните резултати. Въпреки че внедряването може да отнеме известно време, използването на тези съвети за навигация ще направи сайта ви по-удобен за потребителя и ще задържи хората на страницата ви по-дълго. Да бъдете информирани е най-добрият начин да гарантирате, че ще получите желаните резултати.

Източник: Питър Рослер за Inc.com

Превод и редакция: Александър Пенов 

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ