Златното правило за мотивация на служителите

Златното правило за мотивация на служителите

Какво е най-важно за мотивацията на служителите, тази, която ги вдъхновява да бъдат продуктивни ден след ден? Ето какво: Служителите, които са избирани, ориентирани и подпомагани правилно и обградени от равноправни на себе си, ще се оправят, когато им е дадена автономност. В противен случай, няма да издържат.

Много проучвания подкрепят тази теза, не само в бизнес средите.

Казусът автономност: просто погледнете в огледалото

От половин век психологически и мениджмънт прочувания подкрепят правото на служителя да решава сам как да върши работата си. Може да се изненадате колко е силен този казус, докато не погледнете в огледалото и не помислите вие какво искате, за да се върши страхотна работа с клиентите всеки ден, лице в лице.

Първо, хората се нуждаят от причина да се будят сутрин – и то различна от “плащат ми”. Погледнете го така: да предположим, че някой работодател плаща почти същата заплата като конкурентите си. Обаче този работодател изисква точно как, кога и къде да се върши работата. Дали тази заплата, привидно сходна с на другите работодатели, е печелившата в случая?

Малко вероятно е. Служителят с поне малко мозък ще изтича при онзи работодател, който дава повече свобода. Тя включва и гъвкавост за това кога да се върши работата (не ми казвайте, че хората, които се налага да работят по нестандартен график са по-нисши създания, просто не е така).

Още по-важното е гъвкавост за това как се върши работата. Ако не включите хората в съставянето на работата, на която отдават цялото си време, просто ги използвате като инструменти за труда им. Това е етическо задължение, Въпреки че им плащате, това използване на хората е безочливо.

Невъзможно е да управлявате 5 хиляди допирни точки

Една компания трябва да може да се справи с желанията на клиентите, които са непредвидими, променящи се и строго индивидуални.

Помислете над следната статистика от Корнуелския университет: Изчислени са около 5 хиляди ежедневни допирни точки между клиент и работодател в среден по големина хотел. Може допирните точки в бизнеса ви да са по-малко, или да са повече. За да се справите правилно с всяка една от тях се изисква голямо количество психологическа и интелектуална гъвкавост, която ще е възпрепятствана, когато служителите разберат, че работодателите ценят най-вече подчинението.

Не говорете за еманципация, ако поощрявате подчинеността

Много компании говорят за еманципиране на служителите, но компенсират и поощряват по-различно:

Постигна ли някой служител желаните резултати този месец (дори да е отложил лошите събития за другия месец)?

Успя ли да изпрати всичко навреме (дори да не си е направил труда да удостовери адреса на доставката и да спести много главоболия на клиента)?

Дали служителят приключва разговорите с клиентите в кол центъра “навреме” (въпреки че задържането по телефона може да създаде по-добра връзка с компанията)?

Искате отношенията с клиентите да са отговорност на служителите ви. Докато продължавате да определяте всяка една подробност от работата им и да награждавате или наказвате своеволно, няма да ги накарате да понесат тази отговорност.

Тяхната гледна точка ще напомня на онази замаяна стюардеса, която веднъж ми каза: “Колкото повече мениджърите искат да изпипвам всеки един детайл, толкова повече не ги вземам насериозно. Знам, че тези правила ще изчезнат през годината и ще дойдат нови на тяхно място.”

Мика Соломон, лектор, консултант и автор, за Inc.com

 

 

  

  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
На днешната дата, 13 юли. Рождениците днес
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?
Рейтингова агенция Scope очаква ръст на германският дълг до 74% от БВП до 2030 г.