Доволни служители = успешна компания

Доволни служители = успешна компания

Можем да постигнем мисията си само ако всеки от нас се чувства подготвен и пълноценен участник в нея, казва Aнна Габровска, ръководител „Култура и човешки капитал“ във „Филип Морис България“

Кои са wellbeing стратегиите, които внедрявате или вече сте внедрили във вашата организация?

Цялостната wellbeing стратегия на компанията приоритизира благосъстоянието на служителите в три основни насоки – ментален, физически и финансов аспект. Чрез множество активности и семинари, като само през тази година те са над 40 на брой, срещаме колегите си със специалисти от различни области, които споделят опит и дават насоки, които всеки може
да използва спрямо своите лични нужди на работа и вкъщи, дори и в общуването със семейството и децата. Празнуваме национални празници заедно. Започнахме и изключително любимата на всички Happy Monday активност, с която стартираме седмицата с мотивация, настроение и усмивки, споделяйки вкусни изненади и време заедно. Още през миналата година
въведохме т.нар. при нас SMART Work, или хибриден начин на работа, при който служителите могат да работят от къщи в рамките на 60% от работните дни в месеца. 

Какви са ползите за екипа от инвестирането в подобни стратегии? Какво най-често ви споделят служителите?

Като екип активно се интересуваме и вслушваме в обратната връзка за всичко, което правим, за да сме в синхрон с нуждите на колегите, а и на организацията. Това слушане носи своите резултати. Интересът към семинарите, които правим, е сериозен, защото всъщност говорим за това, за което хората искат да говорим, и сме се съобразили с времето, с което те разполагат – представихме календара и изпратихме поканите за цялата година още през февруари. Обогатяваме темите,
разширяваме знанията, даваме възможност за дискусии. От коментарите, които най-често получаваме от колегите, виждаме,
че инвестицията в wellbeing има смисъл за тях. С тази стратегия непряко влияем благоприятно и върху семействата и близките на служителите ни, което е ценна добавена стойност. 

Как измервате ефективността на wellbeing стратегиите и как правите подобрения в тази област?

Стратегията ни за wellbeing влияе пряко върху начина, по който всеки от нас се представя в изпълнението на служебните си задължения, добавената стойност на индивидуалността на всеки член на екипа за постигане на общите цели и това доколко пълноценни се чувстваме извън тях – в личния си свят и взаимоотношения. Всичко това е пряко свързано и с изпълнението на мисията ни за бъдеще без дим и това да предложим на пълнолетните пушачи, които иначе не биха спрели цигарите, по-малко вредни алтернативи. Можем да постигнем мисията си като компания само ако всеки от нас се чувства подготвен
и пълноценен участник в нея, и това е най-ценният измерител за ефективността на стратегията ни за wellbeing.

Каква е връзката между работното време, отпуските на служителите и тяхното благосъстояние?

Служителите, които имат енергия и се чувстват добре на работното си място, винаги носят повече на компанията, и то с голямо желание. Когато говорим за работно време, прочитът за това понятие, особено след пандемията, преминава през ефективността. За това балансът между работно и лично време за нас като компания остава ключово. Какво правим – стимулираме хората да си взимат отпуск, даваме гъвкавост през SMART Work начина ни на работа.

Каква промяна на работното място иска да види модерният служител в следващите няколко години?

Темите, които, вярвам, ще продължат да са от ключово значение за всички компании, са тези за автентичността и принадлежността на работното място. Инвестицията в благосъстоянието на екипа прави организацията по-ефективна и мотивирана.

Друго важно условие за високо ниво на удовлетвореност ще продължи да бъде и възможността да управляваш работното време, така че да успееш да изградиш правилния баланс между личния и професионалния си живот. Разбира се, нуждите на различните членове на екипа се различават и спрямо темите, които вълнуват различните поколения. Във „Филип Морис Интернешънъл“ средата е изградена от микс от поколения, което ни дава възможност да учим от характеристиките на различните групи. Ако за предишните поколения устойчивото развитие е било позитивно допълнение към репутацията на една компания, то за поколението Z ESG политиките и това компанията да бъде отговорна са от критично значение. Те разпознават себе си в организации, които виждат устойчивото развитие като единствения верен път – абсолютен факт за „Филип Морис Интернешънъл“. Категорично мога да кажа, че колегите разпознават във „Филип Морис България“ онази сила да надскочиш очакванията, да направиш нещо, което никой не е очаквал, да се отдадеш напълно на мисията си и да направиш всичко това устойчиво посредством науката, технологиите и иновациите.

Анна Габровска се присъединява към „Филип Морис България“ през 2019 г. като ръководител „Култура и човешки капитал“. Има над 20 години професионален опит в областта на човешките ресурси в големи международни компании като „Кока-Кола ХБК България“, където е била директор „Човешки ресурси“, и „Делойт България“. Екипът, който ръководи в момента, отговаря за грижата за служителите и вътрешната трансформация на „Филип Морис България“ в изпълнение на глобалната визия на компанията за изграждане на бъдеще без дим.

Борис Вълчинов. Материалът е публикуван с подкрепата на „Филип Морис България“ в бр.7/23 на сп. "Мениджър", който ще откриете в дистрибуторската мрежа, както и в дигиталното приложение ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Учени откриха молекула, която би могла да спре развитието на Паркинсон
Интроверт или екстроверт? Какво ще кажете за отроверт?
Зеленски вижда три начина за финансиране на покупки на ракети "Томахок", ако САЩ одобрят доставките
На днешната дата, 14 октомври. Петковден
Астрономи са заснели за първи път две черни дупки, които се въртят една около друга
Кристалина Георгиева: Страните по света нямат регулаторна и етична база за изкуствения интелект
Китайски квантов компютър влезе в търгвска употреба
Костадин Ангелов одобри идеята социалните мрежи да са забранени за деца под 15 години