Един пренебрегван процес, който е ключов за успеха на служителите

Един пренебрегван процес, който е ключов за успеха на служителите

Един пренебрегван процес, който е ключов за успеха на служителите

Мениджърите трябва да управляват много процеси, за да ръководят бизнеса ефективно. Това включва и наемането на нови служители. Въпреки че много мениджъри са усвоили до съвършенство този процес, много повече не успяват да управляват ефективно последващата го стъпка - въвеждането на работното място.

Ефективното въвеждане на служителите на работното място е от решаващо значение за техния успех. За съжаление, в много компании този процес приключва с подписването на всички нужни документи и с края на лекциите от отдел „Човешки ресурси“ за това какво трябва и какво не трябва се прави в работата.

В действителност ние говорим за процес по пълно интегриране на служител във фирмената култура, който може да продължи от 3 до 9 месеца след датата на наемане, а понякога и повече.

Изследвания от последните години показват, че средностатистическият служител не взима окончателно решение дали остане или да напусне нова компания до шестия месец от началото на работата. Освен това, на новите служители са им нужни между осем и дванадесет месеца, преди да станат толкова ефективни и компетентни в работата, колкото техните по-опитни колеги. Иначе казано, периодът на въвеждане на работното място е от решаващо значение за успеха на служителите и съответно на компанията.

Лошият процес на въвеждане може да бъде и причина за напускане на служители. Едно проучване, в което са участвали над 1000 служители установи, че повече от 32% новоназначените служители не са преминали през почти никакъв процес на въвеждане. Около 17 процента от респондентите в проучването са напуснали между първата седмица и третия месец от започването на работа. 50% процента от респондентите отбелязаха, че липсата на ефективен процес на въвеждане е допринесла за решението им да напуснат или ги е накарала да обмислят подобен ход.

За да сте сигурни, че вашите нови служители са ангажирани и се чувстват свързани с другите отрано, трябва да се уверите, че те ще преминат през позитивен и полезен процес на въвеждане след тяхното наемане на работа. Преди да започнете да третирате въвеждането като всяка друга формална работна програма, при която вървите по-списък с дейности, които трябва да бъдат извършени, е добре да си направите самооценка като мениджър, задавайки си няколко въпроса.

5 въпроса, които да зададете

Тези въпроси имат за цел да помогнат на вас и вашите нови служители в процеса по въвеждане на работното място. Тяхната цел е да се насърчат честни и открити разговори, за да се гарантира, че служителят е емоционално ангажиран и настроен за успех. Ето въпросите, които мениджърите е добре да си зададат:

  1. Питам ли новите служители дали имат оборудването, ресурсите и достъпа до нещата, от които се нуждаят, за да вършат работата си ефективно?
  2. Водя ли разговори с новите служители за това какво ги мотивира през първите една или две седмици от постъпването им на работа?
  3. Питам ли ги за техните интереси за професионално развитие през първите два месеца от наемането им на работа?
  4. Новоназначените служители имат ли планове за развитие и ако да, обсъждам ли ги с тях периодично, на четири очи?
  5. Давам ли на новите служители възможности да учат и да опитват нови неща?

Когато служителите не получават това, от което се нуждаят, за да вършат работата си добре, те губят мотивация и ангажираност още в първите дни от пристигането им на ново работно място. За да се противопоставите на тази тенденция, използвайте изброените въпроси, които ще ви помогнат да разберете дали подхождате правилно към процеса по въвеждане на новите служители.

…………………..

 Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ