Тайната на професионалния успех е... очевадна

Тайната на професионалния успех е... очевадна

Тайната на вашия успех е да помните какво трябва да правите и наистина да го правите. Ако ви звучи безумно очевадно, нека ви попитам: Ден след ден, дори когато срещате трудности, вършите ли правилните неща?

Повечето хора не – те се опитват да са по-умни или по-добри, или по-хитри, или по-независими от останалите. В продължение на много години и аз бях жертва на тези клопки.

Прекарах голяма част от кариерата си, стремейки се да бъда поне един от най-умните хора в стаята. За това си имаше основателна причина – такава ми беше работата.

Ето и историята накратко: технологичните компании обожават „мисловното лидерство“, понеже то им помага да продават продуктите си. Години наред ми плащаха, за да изнасям лекции по „мисловно лидерство“ и да ръководя обучения. В един момент обаче ми просветна, че, опитвайки се да изобретя собствена по-умна версия на света, се държах по-глупаво от почти всички останали. Всичко беше само на думи; само един човек, който се опитваше да изобрети „най-новия хит“.

Един ден получих прозрение: хората не се нуждаят от „най-новия хит“, а от по-добри начини да помнят, че трябва да вършат правилните неща. С други думи, знаем какво да правим, но просто не го правим. Може би причината е в липсата на воля, яснота или упорство.

Прост пример: ако искате да отслабнете... трябва да ядете по-малко и да спортувате повече. Знаете това. Но можете ли да го запомните, докато вечеряте с приятели, пиете втора чаша вино и си поръчвате десерт?

За да проверя способността си да реша този проблем, отказах алкохола за цяла година. Към момента волята ми все още е силна при отсъствието на алкохол. Ако все още работех в сферата на „мисловното лидерство“, вероятно щях да промотирам въздържанието си като „безалкохолната диета“, макар че едва ли някой би се подложил на нея.

Така че да помним какво е важно, често изисква да разбираме средата и своите силни и слаби страни.

В контекста на една компания – малка или голяма – се среща същият проблем. Някой има визия – практична и смислена. Екипът я възприема, но 2 месеца по-късно нещата се объркват. След 4 месеца пък цари пълен хаос.

Не можете просто да назовете решението. Идентифицирането му далеч не е достатъчно. Трябва да го помните ден след ден.

Трябва да помагате на другите да превъзмогват уникалните си човешки предизвикателства, които в голяма степен се въртят около факта, че ни липсва воля, яснота или упорство. Вероятно тези три качества липсват и на компанията ви – особено яснотата.

Вместо да раздадете на служителите си по книга и да им кажете „Направете това“, изгответе план да повтаряте същото послание хиляди пъти. Да, хиляди. Превърнете го в поредица от картинки, добавяйте го в разговори или формуляри и го внедрете в процесите. Ако искате дори кръстете любимия си сандвич в столовата на своята визия.

Сторете същото и у дома. Не си купувайте книги на тема „Как да родя гениална идея“, а такива, които ще ви помогнат да фокусирате енергията и вниманието си върху онова, което вече знаете, че трябва да правите. Присъединявайте се към групи и създавайте приятелства със същата цел. Бъдете радикални... ако кварталът ви предразполага към прекомерно ядене, пиене и мързелуване, преместете се. Да, преместете се! Знаете какво трябва да правите. Ще го направите ли, или просто ще търсите по-лесен начин, за който можете да се преструвате, че е правилен?

Брус Касанофф, кариерен консултант и биографичен писател, за LinkedIn.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Как се променят правилата за платеното паркиране в София?
Изследване на ДНК: Хитлер е имал висок риск от аутизъм, биполярно разстройство и шизофрения
И Си Дзинпин няма да присъства на срещата на Г20
Борисов: Нито Борисов, нито Пеевски може да си позволи да купува рафинерията
Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
Диамантена брошка, изгубена от Наполеон при бягството му от Ватерло, се продаде за 4,4 милиона долара
Как ще се променят доходите ви след осигурителните промени през 2026 г.?
Шокиращи цени на месото отказват от щандовете и от гиросите купувачите в Гърция