Добре дошъл на новобранеца в екипа

Добре дошъл на новобранеца в екипа

Как реагират мениджърите, когато в екипа постъпи нов човек? Често се представят, казват няколко думи за работата и новодошлият се пуска по течението - сам да търси колеги, които ще му помагнат да навлезе. 

За да усвоят по-добре новата информация и умения и да станат по-ефективни, току-що встъпилите в длъжност кадри имат нужда от повече. Вниманието на мениджъра в началото гарантира по-добро и дълготрайно работно партньорство в бъдеще, отбелязва електронното издание Entrepreneur. 

Специалистите смятат, че повечето кадри се ориентират дали да се обвържат емоционално с работното място и решават дали да останат за дълго първите 6 месеца на новата работа. Голямо значение за решението им как да се реализират оказват отношенията с ръководителя на екипа. 

Ако бъдете добри с новия кадър в началото, можете да го спечелите на своя страна и да го превърнете във всеотдайна фигура в екипа си. Как да стане това?

1. Свържете се с човека от рано и лично. Покажете му, че е добре дошъл, въпреки че не ви стига времето.

Практиките на опознаване в Европа и САЩ са различни. Специалистите по човешки ресурси в някои американски компании предлагат нещо допълнително и различно на новодошлите освен стандартното първоначално опознаване на офиса, представяне на колегите и показване на работното бюро. Те създават в сървъра на компанията специална база данни с обща лична информация, където с одобрението на всеки служител са записани основни за него неща - възрастта му, дали има деца, какви са хобитата му, каква музика слуша, къде е работил преди това. Благодарение на тази бланка с информация много от постъпилите служители признават, че никога не са се чувствали „новобранци”.

Има и шефове, които приемат персоналната практика да подаряват лично на всеки нов кадър в първия му ден служебна банкова карта със символична малка сума, рекламни материали или нещо друго, което ще го изненада приятно.

2. Направете представянето по-различно, не като по учебник. Някои мениджъри отделят време и обясняват в първите дни на новия колега мисията и ценсоттите на компанията. Случва се дори да споделят интересни и забавни примери от работата, с реални герои – колегите. Тази практика сближава.

3. Третирайте новоназначените като равни. В някои компании току-що дошлите на работа получават пълната база от служебни ресурси, талони за пазаруване и евентуално бонуси чак няколко месеца, след като са започнали работа. Тази практика е твърде възможно да се приеме болезнено. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Археолози: Древен „воден култ“ е изградил монументи, по-стари от Стоунхендж
Древна египетска лодка беше определена като „един от най-важните реставрационни проекти на XXI век“
Времето: Сняг и виелици на Коледа
На днешната дата, 25 декември. Рождество Христово, Коледа
Криза: Медийни шефове във Великобритания търсят изход от отлива на младите британци от телевизия
Зеленски: Последният мирен план предвижда възможно изтегляне на Украйна от изтока
Проруски хакери твърдят, че са извършили кибератака срещу Френската пощенска служба