Добре дошъл на новобранеца в екипа

Добре дошъл на новобранеца в екипа

Как реагират мениджърите, когато в екипа постъпи нов човек? Често се представят, казват няколко думи за работата и новодошлият се пуска по течението - сам да търси колеги, които ще му помагнат да навлезе. 

За да усвоят по-добре новата информация и умения и да станат по-ефективни, току-що встъпилите в длъжност кадри имат нужда от повече. Вниманието на мениджъра в началото гарантира по-добро и дълготрайно работно партньорство в бъдеще, отбелязва електронното издание Entrepreneur. 

Специалистите смятат, че повечето кадри се ориентират дали да се обвържат емоционално с работното място и решават дали да останат за дълго първите 6 месеца на новата работа. Голямо значение за решението им как да се реализират оказват отношенията с ръководителя на екипа. 

Ако бъдете добри с новия кадър в началото, можете да го спечелите на своя страна и да го превърнете във всеотдайна фигура в екипа си. Как да стане това?

1. Свържете се с човека от рано и лично. Покажете му, че е добре дошъл, въпреки че не ви стига времето.

Практиките на опознаване в Европа и САЩ са различни. Специалистите по човешки ресурси в някои американски компании предлагат нещо допълнително и различно на новодошлите освен стандартното първоначално опознаване на офиса, представяне на колегите и показване на работното бюро. Те създават в сървъра на компанията специална база данни с обща лична информация, където с одобрението на всеки служител са записани основни за него неща - възрастта му, дали има деца, какви са хобитата му, каква музика слуша, къде е работил преди това. Благодарение на тази бланка с информация много от постъпилите служители признават, че никога не са се чувствали „новобранци”.

Има и шефове, които приемат персоналната практика да подаряват лично на всеки нов кадър в първия му ден служебна банкова карта със символична малка сума, рекламни материали или нещо друго, което ще го изненада приятно.

2. Направете представянето по-различно, не като по учебник. Някои мениджъри отделят време и обясняват в първите дни на новия колега мисията и ценсоттите на компанията. Случва се дори да споделят интересни и забавни примери от работата, с реални герои – колегите. Тази практика сближава.

3. Третирайте новоназначените като равни. В някои компании току-що дошлите на работа получават пълната база от служебни ресурси, талони за пазаруване и евентуално бонуси чак няколко месеца, след като са започнали работа. Тази практика е твърде възможно да се приеме болезнено. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
София влиза за първи път в престижна класация на PwC за европейските имотни пазари
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
Европейската комисия изплаща на България 438,6 млн. евро по плана за възстановяване