Само защото съм учтив, не си мислете, че съм глупав

Само защото съм учтив, не си мислете, че съм глупав

Често правим грешни заключения за намеренията и способностите на някой човек като съдим по това дали е мил и приятен и дали изглежда компетентен. Оказва се, че този начин на възприемане на хората е широко разпространен, показва проучване в 24 страни.

Неправилната преценка води до това мениджърите да имат доверие не на когото трябва или да подценяват важни служители. Често смятат, че компетентността и учтивостта са в обратна зависимост. Ако едно от тези качества е в повече, значи е за сметка на другото. Т.е. ако някой се държи мило и учтиво, то едва ли разбира много от работата си.

За да помогна на мениджърите да направят по-правилна преценка, препоръчвам им: (1) не прибързвайте. На практика всеки използва стереотипи, за да вземе решение бързо. Но когато става въпрос за служителите ви, трябва да положите усилия да разберете как точно формирате впечатленията си. (2) избягвайте да преценявате хората въз основа на клишетата за компетентност и учтивост. Правете разлика между двете понятия – те не се изключват взаимно.

 

Ейми Къди, асистент-професор във Факултета по бизнес на Университета Харвард в Бостън

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
За първи път: Съд в Гърция наложи 1,7 млн. евро глоба за жестокост към животни
Специалистът Моуриньо остави 747 000 евро сметка за хотел при напускането на „Фенербахче“
Президентът наложи вето върху решението за назначаване на особен управител в Лукойл
Борисов: Имаме име за особен управител в "Лукойл", чакаме Радев да се произнесе
Корупционен скандал в Украйна: $100 млн. източени от енергетиката, кой е виновен?
Силна магнитна буря може да доведе до появата на сияние над България
Енергийният министър: България има бензин за половин година и дизел за четири месеца