Само защото съм учтив, не си мислете, че съм глупав

Само защото съм учтив, не си мислете, че съм глупав

Често правим грешни заключения за намеренията и способностите на някой човек като съдим по това дали е мил и приятен и дали изглежда компетентен. Оказва се, че този начин на възприемане на хората е широко разпространен, показва проучване в 24 страни.

Неправилната преценка води до това мениджърите да имат доверие не на когото трябва или да подценяват важни служители. Често смятат, че компетентността и учтивостта са в обратна зависимост. Ако едно от тези качества е в повече, значи е за сметка на другото. Т.е. ако някой се държи мило и учтиво, то едва ли разбира много от работата си.

За да помогна на мениджърите да направят по-правилна преценка, препоръчвам им: (1) не прибързвайте. На практика всеки използва стереотипи, за да вземе решение бързо. Но когато става въпрос за служителите ви, трябва да положите усилия да разберете как точно формирате впечатленията си. (2) избягвайте да преценявате хората въз основа на клишетата за компетентност и учтивост. Правете разлика между двете понятия – те не се изключват взаимно.

 

Ейми Къди, асистент-професор във Факултета по бизнес на Университета Харвард в Бостън

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Откритие: Древни статуи пренаписват праисторията на човечеството
Борисов: Ако бях сам, бих подал оставка веднага
Финтех компанията Revolut ограничи преводи в карти, издадени от над 50 държави
Рубио: Основният спорен въпрос в преговорите са 20% от Донбас, контролирани от Киев
Мирчев: "Защо лъжеш?", Пеевски: "Не на омразата!"
Бившият собственик на Pornhub с интерес към активите на Лукойл
Европейската прокуратура повдигна официално обвинения на бившия първи дипломат на ЕС Федерика Могерини
Д-р Стояна Нацева: Българката, която превръща човешката трансформация в стратегически ресурс за лидерство и бизнес