6 доказани трика за бързи резултати в бизнеса
За да изпревариш конкурентите си, трябва си готов да направиш изненадващ ход. Това е изпитана рецепта в практиката на много известни компании. Някои от най-интересните примери в това отношение припомнят участниците в дискусионния блог Quora.
Смени опаковката
Хърбърт Доу основава Dow Chemical в Мичиган, когато открива много по-евтин метод за производство на химически суровини. Продава ги на предприятия в САЩ по 36 цента за фунт (б.р. близо 500 гр.), но не може да излезе на международните пазари, тъй като по това време те се контролират от германски картел, който продавал същите суровини по 49 цента. Когато Доу все пак решава да излезе на британския пазар, отговорът на немския картел е дъмпингова война – по-конкретно внос на бром в Щатите на цена 15 цента за фунт. Така германците се надявали да доведат до фалит Dow Chemical. Но Доу ги надхитрил. Вместо и той да свали цените, прекратил продажбите си в САЩ и започнал тайно да изкупува германската продукция. След което сменял опаковката и я продавал в Европа по 27 цента за фунт. И до днешен Dow Chemical продължава да е един от най-големите химически концерни в света.
Купи всичко
През 70-те години на миналия век Робърт Тейлър, основател на неголямата компания Minnetonka, бил единственият търговец на течен сапун за ръце във флакон с помпа. Това било негово изобретение, а потребителите го приемали с възторг. Но когато решил да се разгърне в национален мащаб, се сблъскал със сериозен проблем: не можел да патентова продукта си, тъй като и течния сапун, и специалната помпа за дозирането му при употреба били разпространени поотделно преди това. Давал си сметка, че когато започнат големите продажби големите производители веднага ще изкопират продукта му.
Тогава Тейлър решил да изкупи пластмасовите помпи. Абсолютно всички! По това време, в страната имало само двама производители на този артикул и Тейлър похарчил $12 млн (повече от годишната печалба на компанията му по онова време), за да им плати пълния обем продукция от 100 млн. помпи. Така станал единственият производител на течен сапун с дозатор. На големите „акули” в бизнеса не им оставало нищо друго освен да наблюдават отстрани как завладява пазара. Две години след този гениален трик Colgate-Palmolive била принудена да купи компанията на Тейлър за за $61 млн.
Спечели от грешката
В края на 80-те и началото на 90-те мобилният оператор AT&T започнал голяма маркетингова кампания. Всеки ден телевизионни реклами приканвали: достатъчно да позвъниш на 1-800-OPERATOR, и веднага ще получиш достъп към много по-евтина тарифа за международни разговори. Един от конкурентите на AT&T, обаче правилно преценил, че е много вероятно думата OPERATOR да не се чува много добре в рекламата и регистрирал номер 1-800-OPERATER. Така компанията се сдобили с допълнителен поток клиенти от тези, които бъркали оригиналния номер, докато AT&T продължавал да плаща за телевизионна реклама.
Привлечи звезда
Puma плаща сериозна сума на Пеле за следния трик: периодично да спира по средата на футболния терен и да си връзва връзките по време на шампионата в Мексико през 1970 г. Тв операторите винаги се впечатлявали от този момент и приближавали камерата, а зрителите от цял свят научавали, че великият Пеле носи Puma.
Съкрати издръжката
Веднъж Ричард Брансън почивал на Британските Вирджински острови. Случило се така, че в края на ваканцията си закъснял за обратния полет. Наложило му се да наеме чартър за $2000. В крачка, той разделил сумата на броя на местата в самолета, след което написал на табло на летището: „VIRGIN AIRWAYS: билет до Коста Рика за $39”. Така напълнил наетия от него самолет с още пасажери, покрил си разходите и си помислил: а защо пък не взема да основа и една авиокомпания?
Помогни на тези, които са в беда
Производителят на слънчеви очила Oakley изпраща на чилийски миньори, блокирани задълго под земята по един чифт от своите артикули с благородни подбуди – да привикнат по-лесно към слънчевата светлина, когато бъдат извадени от затрупаната мина. Когато спасителната акция приключила и миньорите излезли на повърхността, веднага били обкръжени от репортери и множество тв камери, които се надпреварвали да ги показват в близък плана. А на лицето на всеки от тях имало очила Oakley.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.