Дигиталната трансформация на бизнеса променя всичко

Дигиталната трансформация на бизнеса променя всичко

Интервю с Пат Гелзингър, главен изпълнителен директор на VMware

 

-  Господин Гелзингър, каква е ролята на VMware в дефинирането на бъдещето на мобилните и облачните технологии?

- Корпоративните клиенти искат да се възползват от възможностите на мобилните и облачните технологии и ние правим софтуер, който им позволява точно това. Помагаме за изграждане на облака и на софтуера, който го управлява, движи работните им процеси, осигурява безопасност и свързаност. Накратко, ние даваме на бизнесите възможността да използват облака. Ние не сме потребителска компания като Facebook или Google. Не сме и хардуерна компания като HP или Cisco. Ние създаваме този "магически" софтуер, който позволява на корпоративните клиенти да използват мобилните, облачните и интернет технологии и го правим така, че да е лесен за използване на потребителско ниво. Хората днес искат всичко да е просто като в магазин на Apple, като в същото време е с високо ниво на сигурност. Това е, което правим като компания.

- Каква е ползата за една компания, която предприема дигитална трансформация на своя бизнес?

- Трудно е да се даде еднозначен отговор на този въпрос, защото преди всичко всеки бизнес трябва да си зададе въпроса как да бъде конкурентен в един дигитален бизнес свят. Ще дам няколко примера. Да речем, GE (General Electric) произвежда двигатели и турбини, но в нашия дигитален свят има и други компании, които произвеждат двигатели, като Rolls-Royce, Siemens и Hitachi. Как GE се конкурира в един цифров свят? Те оборудват своите двигатели така, че да получават всички необходими данни за тяхната поддръжка и могат да ги оптимизират в реално време. Например, докато самолетът лети, двигателят променя параметрите си, за да бъде по-ефективен в изгарянето на горивото. GE създава и умни мрежи за електроразпределителните системи. Ако нещо се случи в мрежата, тя трябва автоматично да се адаптира. Ето как GE се превръща в "цифров бизнес". Ние помогнахме в изграждането на техния облак и на свързаните с него устройства.

Друг пример е още един глобален бранд като Coca-Cola. Те си задават въпроса "Как най-добре да използваме автоматите Coca-Cola Freestyle, които смесват различни вкусове газирани напитки?". Тези машини са свързани, може да бъдат управлявани чрез мобилно приложение и да поръчват допълнително зареждане на напитки вместо магазините. Това променя модела на дистрибуция.

Машината например знае, че сутрин се поръчват обичайните напитки, а следобед диетичните варианти са по-търсени. Чрез тях може да се прецизират и рекламите на локално ниво например, ако в определено време на деня поръчват повече мъже или жени, т.е. това променя и маркетинга. Променя и продукта и им позволява да експериментират с нови варианти на напитките, например появява се нов бутон, да речем, за Diet Cherry Coke. Клиентите харесват това.

Друг пример са автомобилите. През следващите няколко години един автомобил ще качва всеки ден гигабайти данни, свързани с безопасността, със застраховането и с поддръжката. Свикнали сме да мислим за колите като за транспортно средство. Те обаче се превръщат и в платформа за дигитални услуги. Дигиталната трансформация е свързана с това, че всяка индустрия трябва да разбере как комбинацията от интернет, мобилни и облачни технологии може да променя техния бизнес. Нашата работа е да им осигурим необходимите средства, с които те да преминат през тази дигитална трансформация, защото тя променя всичко. Това ще е важно през следващите няколко десетилетия, така както индустриалната ера започна преди две столетия.

- Един от най-често споменаваните проблеми, свързан с дигиталната трансформация, е как компаниите да бъдат защитени от новите заплахи в киберпространството?

- Ние мислим за сигурността като за нещо, което трябва да бъде част от самата архитектура на този нов дигитален начин на работа. През последните десетилетия индустрията за компютърна сигурност растеше бързо и създаваше много нови продукти. През цялото това време обаче "дигиталната хигиена" на потребление беше много лоша. Големите пробиви, които се случиха, не бяха особено трудни за осъществяване. Например чрез "фишинг" атаки. Пращам ви мейл, вие си мислите, че всичко е ОК, кликвате върху него и ми давате вашите данни за идентификация. Не е толкова трудно. В този смисъл повечето пробиви са предотвратими чрез добра цифрова хигиена. За в бъдеще тази хигиена трябва да бъде вградена в платформите. Ние правим именно това с нашия софтуерно дефиниран център за данни. Самият продукт е такъв, че когато го внедрявате, вие на практика внедрявате и най-добрите практики за киберсигурност. Т.е. не трябва да включвате мерките за сигурност, защото те са включени по подразбиране. Както казваме ние, те не са "прикрепени отвън", а са вградени отвътре.

- Какво е мястото на българското поделение на VMware в бизнеса на компанията сега и за в бъдеще?

- Първо искам да кажа, че съм изключително доволен и развълнуван от българския екип. Това е моето четвърто посещение в страната. Когато дойдох за първи път преди четири години, екипът беше от порядъка на 150-200 души. Тогава нямах нито добри, нито лоши очаквания. Срещнах се с хората и видях един солиден екип, събрал много опит и много млади таланти, с добри позиции в

ЕС и създаващ качествена продукция за VMware. Предизвиках ги, като им казах: "Как може да се рaзраснем? Как да направим това поделение по-релевантно за повече части от бизнеса на компанията?". И ето ни сега, няколко години по-късно, с екип от близо 600 души. Продължавам да ги предизвикам за още по-голям растеж.

Ще дам няколко примера. Току-що приключихме с изложението VMworld 2016 Europe в Барселона, на което представихме много ключови нови продукти и партньорства. Например представихме платформата за сървърна виртуализация vSphere. Бихте могли да я наречете "нашия емблематичен франчайз". Нещо като това, което е Air Jordan за Nike. Много от работата по vSphere беше направена тук. Представихме и новата версия на нашия иновативен продукт VSAN (Virtual SAN) за управление на запаметяващи устройства. Доста от работата по него също беше свършена тук. Обявихме и продукта VMware Cloud Foundation, който позволява изграждането на цялостен софтуерно дефиниран център за данни. Част от работата по него бе извършена тук. Същото важи и за нашите нови продукти за управление. Значението и ролята на българския екип става все по-всеобхватна във всички продуктови категории на VMware. В някои случаи те вече изцяло "притежават"

продукта. Такъв например е SRM (Site Recovery Manager). Това е продукт, който от години е част от портфолиото на VMware. Сега обаче той е изцяло владение на българския ни екип. Това вече не е инженерен отдел, който работи за продуктовия екип. Той вече е самият продуктов екип. Така че българското ни поделение расте, става все по-влиятелно и има все по-голяма роля в нашия бизнес. Развълнуван съм от България и очаквам екипът да продължи да расте и да се развива за години напред.

- Споменахте изложението VMworld 2016. Кои са най-важните тенденции, които се очертаха на събитието?

- Безспорно най-вълнуващото нещо тази година бе, че обявихме нашето партньорство с Amazon. Никой в индустрията не очакваше това. Докато изнасях моята презентация, в Twitter се разрази истинска буря. Лидерът на "публичните облаци" да си сътрудничи с очевидния лидер на "частните облаци" и да кажат: "Ще изградим заедно нова всеобхватна хибридна облачна услуга". Това променя всичко в света на облачните технологии.   

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ