Мнението на колегите е толкова важно, колкото и на мениджмънта

Мнението на колегите е толкова важно, колкото и на мениджмънта

Над 35% от нашите служители работят в компанията повече от 10 години, с гордост посочва Ивелина Петрова, HR директор във "Фадата"*

 

- Госпожо Петрова, когато кандидат за работа дойде на интервю, какво най-често ви казва, че знае за "Фадата"?

 

- Всеки кандидат за работа, с когото аз и екипът ми се срещаме, е силно индивидуален и по време на срещата ни се опитваме да достигнем до особеностите на неговия характер, както и колко успешно би се приспособил към работната атмосфера във "Фадата". Истината е, че през последните няколко години кандидатите наблягат на предварителната подготовка и често ни изненадват с обема на информацията, която споделят с нас. От друга страна, с колегите ми се стремим да представим не само историята на "Фадата", но и това, в което всички ние вярваме и към което се стремим, а именно по-доброто бъдеще на компанията. По време на всяка среща поставяме ясни критерии за работа, които да отговарят на действителността, за да провокираме ангажираност и желание за развитие у всеки кандидат. Трябва да призная, че истински ме радват случаите, в които кандидатите имат положителни впечатления за "Фадата", които са получили от настоящи или бивши служители на компанията. Всъщност това дава смисъл на един от водещите приоритети за нас - хората на "Фадата" да се асоциират с компанията и да намират в нея своята професионална реализация, топла приятелска атмосфера и възможност за развитие. Друг интересен факт е, че голям процент от новите попълнения в екипа идват като препоръка от настоящи служители. Това е достатъчен показател за отношението и мнението на колегите за работата им във "Фадата". Факт е, че над 35% от нашите служители работят в компанията повече от 10 години, и това безспорно е един от факторите, с който се гордеем най-много.

- Каква е тежестта на социалния пакет при избор на работодател в България? Как бихте описали развитието си в тази насока?

- През последните няколко години постигнахме значителен напредък по отношение на социалната си политика. Резултатът се дължи не само на екипа, който изигра основна роля в разширяването на социалния ни пакет, но и на служителите, които оказаха подкрепа и не се поколебаха да споделят впечатленията си.

Като HR екип нашата роля е да проследяваме развитието на пазара на труда чрез различни проучвания и статии, от които научаваме какво ново предоставят компаниите на служителите си. ИТ компаниите в България предлагат богат набор от социални придобивки и предвид недостига на кадри е нормално всяка компания да се стреми към по-голямо разнообразие. Разбира се, това все още не е основен критерий, който определя решението на кандидата, но със сигурност накланя везните в една или друга посока. Това, което забелязваме, е, че основните търсения на специалистите, които интервюираме, са естеството на технологиите, които използва компанията, възможностите за развитие и не на последно място какъв е екипът, към който ще се присъединят.

- Разходите за кои обучения покривате напълно и кои са служителите, които най-често се възползват от тях?

- За читателите на "Мениджър" може да прозвучи клиширано, но "Фадата" наистина е фирма, която от години инвестира в обучението и развитието на кадрите си. От финансиране на езикови курсове до цялостно покритие на магистърски програми в чужбина. Тази година влагаме сериозни усилия и средства в това да предложим на служителите си богат набор от обучения на различни теми, участия в семинари и конференции. Радостен за нас е фактът, че колегите ни имат желание да развиват и други компетенции и макар обученията да не са от задължителен характер, те откликват и участват активно. Приветстваме желанието на всеки да надгражда знанията си, да обменя ценен опит и добри практики. Партньорите, с които работим, са едни от най-добрите на пазара в момента спрямо качеството на предлаганите услуги и постигнатите резултати.

- Имате ли дарителска или доброволческа програма и как екипът ги приема?

- Всеки служител на "Фадата" има привилегията да участва в различни дарителски инициативи, които спонсорира компанията. За целта сформирахме дарителски комитет, който решава кои инициативи да подкрепим през годината, а всеки от членовете му активно участва в организацията и реализацията на всички одобрени благотворителни акции. Гордея се с желанието и съпричастността, с които много от колегите подкрепят и подпомагат всичко, което правим в тази насока. Виждаме смисъл в каузите, които подкрепяме, и не изпитваме необходимост да ги популяризираме, тъй като участието ни в тях носи неизмеримо удовлетворение, което всеки има необходимост да преживее лично, без да го афишира.

- След повече от 10 години опит в бранша какво може да кажете със сигурност, че кара българските ИТ специалисти да са доволни от своите работодатели?

- На този въпрос може би няма правилен отговор. Често аз и целият ми екип търсим не само отговори, но и решения, които да работят успешно. Това, в което силно вярваме и търсим в лицето на колегите, е усещането за принадлежност, отговорност, удовлетвореност от постигнати резултати, подкрепата на силен екип и коректни отношения. Удовлетвореността е съвкупност от различни фактори - търсенията на специалистите, от една страна, и предлаганите условия на труд - от друга. Аз лично виждам два модела на поведение при този вид специалисти - за една част от тях водещ фактор са технологиите, които се използват, и самото естество на работа, а за друга част основният двигател на удовлетвореността е перспективата в материален аспект. За съжаление, опитът е доказал, че вторият тип специалисти бързо се ориентират в друга посока, когато получат по-добро финансово предложение. В повечето случаи това решение е съпътствано от разочарования, свързани с техническата работа, която се очаква да вършат, тъй като тя рязко се разминава с техните интереси и желания за професионално развитие. Не смятам, че има човек, за когото финансовите параметри да не са от значение, и ясно осъзнавам желанието на хората да увеличават доходите си. Но когато това е основен двигател, човек трудно би могъл да се почувства истински удовлетворен.

- Какви дейности планирате до края на годината в календара на събитията за екипа?

- Краят на календарната година е свързан с много служебни ангажименти, но и с много празници и приятни емоции. Планирали сме няколко вътрешни и външни обучения, участие в различни семинари и конференции, а през последния месец от годината ще отпразнуваме коледните празници с парти за всички служители на "Фадата" и допълнителни изненади за техните деца.

Венцислав Савов, сп. "Мениджър"

***

* "ФАДАТА" е лидер в предлагането на софтуерни решения за застрахователни компании по целия свят. Във време на бързо развиваща се индустрия ИТ компанията помага за конкурентоспособността на застрахователите чрез внедряване на електронни технологии, необходими за подобряване бързината и ефективността на комуникацията им с техните клиенти и дистрибуторски партньори. "Фадата" е призната като доставчик на съвременни решения от анализатори като Gartner и Celent и обслужва клиенти в повече от 30 страни в Европа, Близкия изток, Африка и Латинска Америка. Центърът за разработка и управление на софтуерния продукт е в София, а централният офис на компанията е в Лондон. Останалите офиси са из цяла Европа. Повече информация може да прочетете на www.fadata.eu.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ