Ако ръководите екип от 1000 души...

Ако ръководите екип от 1000 души...

В моята кариера съм прекарал над 3000 часа в четене на книги за мениджмънт и лидерство и посещаване на професионални обучения и семинари. От всичко това научих много неща - някои, които помогнаха, други, които бяха безполезни и трети, които можеха само да ми навредят. 

В живота си съм ръководил множество сложни проекти и многократно съм се озовавал в напрегнати ситуации, които са ме научили на ценни уроци за това как човек работи под стрес. Най-важният ми урок дойде във времето, когато трябваше да ръководя екип, който се състоеше от хора от най-различни краища на земното кълбо, работещи в различни часови зони и говорещи на различни езици. 

Това са 9 неща, които научих от ръководенето на един голям и мултикултурен екип, и ми помогнаха да стана по-добър лидер. Може би те ще помогнат и на вас.

1. Не усложнявайте нещата

Колкото по-сложна и комплексна е средата, в която работите, толкова по-прост и ясен трябва да бъде вашият подход към работата. Ако не спазвате правилото за простотата, вие просто правите трудната за разбиране ситуация още по-объркваща и неясна, а това намалява значително вероятността да постигнете успех. 

2. Започнете скромно и бъдете смели

Всеки иска да играе за печелившия отбор, да постига големи успехи и да взема участие в колективните празненства. Поставянето на високи цели може да бъде вдъхновяващо за вашия екип, но преди да насочите вниманието си към тях, трябва да постигнете серия от малки и бързи победи, за да наберете нужната инерция за реализирането най-дръзките мечти.  

3. Ограничете броя на приоритетите

Когато всичко е приоритет, нищо не е приоритет. Ограничете приоритетите си до минималния възможен брой, който в идеалния случай не е повече от три. Това помага за опростяване на ситуацията както за вашия екип, така и за вас самия, защото големите цели могат да бъдат разделени на купчина от по-малки задачи, които да бъдат твърде много, за да успеете да ги проследите и осъществите.   

4. Бъдете отговорни

(Продължава на страница 2.)

Изграждането на култура на отговорност е от решаващо значение за успеха на всички големи екип. Колкото повече са хората, които не бягат от отговорността за своите действия и изпълняват поетите си ангажименти навреме, толкова по успешен ще бъде вашият екип.

Когато става въпрос за ръководенето на един наистина глобален екип, търсенето на отговорност от всеки негов член се превръща в целодневна работа.  Най-добрият начин да стимулирате отговорното поведение е като дадете личен пример. Колкото по-отговорни сте, толкова по-надежден ще бъде и вашият екип.

5. Бъдете прозрачни

Доверието е крайъгълен камък на всички ефективни работни екипи. Нищо не изгражда доверието по-добре от прозрачността. Бъдете открити в действията, защото хората разпознават скритите намерения, а това убива доверието. Бъдете искрени в критиките към вашия екип и прозрачни относно целите, които искате да постигнете.

6. Бъдете комуникативни

Когато ръководите екип от 1000 души, освен за огромния ресурс на ваше разположение, вие отговаряте и за една машина за слухове от най-висока класа. Машина, която създава, потвърждава и разпространява най-налудничавите клюки за нула време.

Най-добрият начин да ограничите влиянието на тези слухове е с помощта на ясна, точна и постоянна комуникация. Колкото повече от вашите екипи разбират и знаят какво точно се случва, толкова по-лесно ще бъде да унищожите всички спекулации. 

7. Бъдете свързани

Живеем във времето на социалните мрежи и постоянната свързаност. Познавам много лидери, които отказват да използват тези комуникационни средства, но аз вярвам, че те могат да бъдат полезни за изграждането на ангажираност и привързаност към фирмената култура.   

8. Бъдете последователни

Ако не сте последователни в решенията си, вие внасяте колебание и съмнения в работата на вашите екипи. В тези случаи хората не знаят какво точно искате от тях. Освен това, те се притесняват, че всеки момент може да промените решението си и да ги накарате да започнат отначало. Това води до постоянно отлагане и забавяне на работата.

9. Бъдете признателни

Когато човек получи похвала за своята добра работа, той опитва да я повтори. Ако искате да постигнете велики неща, трябва да създадете култура на признание. Под това имам предвид не само награждаването на служител на месеца, но и малките неща, като казването на „благодаря“ и „добра работа“.

Честото насърчаване създава позитивна работна среда, която привлича хора, търсещи признание за своите успехи.

Доброто лидерство работи навсякъде. То не е специфично за определена култура. Няма значение какъв е размерът на и видът на екипа, който ръководите, ако практикувате тези девет навика, ще станете по-добър лидер и ще изградите по-ефективни екипи, които ще постигнат големи успехи.

Гордън Тредголд, основател на Gordon Tredgold LLC, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ