Когато хората чувстват, че не са уважавани

Когато хората чувстват, че не са уважавани

Когато хората чувстват, че не са уважавани

Ако лидерството бъде сведено до най-основните си елементи, то може да бъде описано само с няколко думи – задаване на нужните условия, за да могат хората да печелят в работата.

Затова е важно да внимавате за тези четири червени флага, които подсказват, че вашите мениджъри, независимо от нивото им в йерархията, просто не спазват това основно правило на лидерството.

Когато хората чувстват, че не са уважавани

В проведена от ResumeLab през анкета от 2020 г. на тема какво прави един лидер „лош“, цели 72% от респондентите са споделили, че шефът им се държи с тях по груб или неуважителен начин. Близо 70% от анкетираните са казали, че ръководителят им ги критикува пред техните колеги, а 83% от тази група са заявили, че това ги кара да се чувстват зле. Може би най-стряскащите данни от това прочуване са, че цели 42% от лошите лидери, с които са си имали работа анкетираните, са обвинявали другите за своите неуспехи – нещо, което 84% от служителите смятат за несправедливо.

Когато шефовете мислят, че никога не грешат

Работили ли сте някога за шеф, който винаги е прав, а вие винаги грешите? За човек, който отказва да поеме отговорност и никога не признава, че е сгрешил? Това е онзи тип мениджър, който е по-загрижен за това предпази репутацията си, отколкото да задоволи нуждите на екипа. Този тип поведение също е огромен червен флаг, който не можете да пренебрегнете.

Когато шефовете тормозят подчинените си

Изследванията показват, че една от най-честите форми на некомпетентно и деструктивно лидерско поведение е т.нар „дерайлирано лидерство“. С този термин се обозначава подхода на  лидерите, които тормозят, унижават, манипулират и мамят своите служители. Те също така често не могат да бъдат открити на работното място , било то защото ограничават достъпа на другите до офиса им, или просто защото липсват.

Когато шефовете си приписват цялата заслуга за постигнат успех

В проучване на BambooHR повече от 1000 базирани в САЩ служители са били попитани да оценят 24 „типични поведения“, демонстрирани от шефове, от „напълно приемливо“ до „напълно неприемливо“. Какво е най-лошото лидерско поведение според тях? Данните на BambooHR показват, че цели 63% от респондентите смятат за неприемливо, когато шефовете си приписват заслугите за екипен успех. Те също така казват, че това е нещо, което би ги накарало да напуснат работа. Жените са особено чувствителни към този тип поведение, като цели 71% от участничките в анкетата го смятат за възможно най-лошото провинение за един лидер.

……………

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ