Лидер или не

Лидер или не

Работили ли сте някога за лидер, който е оставил толкова силно впечатление у вас, че продължавате да мислите за времето под негово ръководство и до днес?

Причината за това най-вероятно се дължи на начина, по който той ви е карал да се чувствате. В крайна сметка, истинското лидерство е в изграждането на позитивни отношения и връзки. Това не е никак лесна задача дори за опитните професионалисти.

Имайки това предвид, считате ли себе си за лидери? За да оцените капацитета си като лидери и да прецените дали ставате за тази роля, трябва да отговорите на три прости въпроса с „да“ или „не“:

Стараете ли се да разбирате гледните точки на другите?

Във време, в което комуникираме предимно чрез компютърни устройства и без физически контакт, способността да се поставяме на мястото на другите и да зачитаме техните виждания, а не само нашите собствени, е по-важна от всякога. Ние често гледаме на чуждите идеи като на толкова добри, колкото нашите собствени, и сме склонни да вземаме прибързани решения без да взимаме предвид гледни точки. Намалете темпото и положете целенасочени усилия, за да се запознаете по-отблизо с конкретната работа на вашите служители и с техните нужди и проблеми. Успоредно с развиването емпатия, вие ще започнете да виждате пречките пред вашите подчинени и ще можете да ги решавате навреме, така че те да се представят по-възможно най-добрия начин.

Давате ли насоки и съвети на хората, които ръководите?

Множество лидерски проучвания стигат до заключението, че за да бъдете наистина ефективни като ръководители трябва да се фокусирате върху благосъстоянието на хората, които ръководите. С други думи, представете мисията на компанията, задайте ясни цели и очаквания и бъдете последователни в наставленията си. Когато бъдещето е несигурно, много служители търсят съвет, насока и успокоение от своите ръководител. В тези моменти трябва да попитате вашите служители: „Как мога да ви помогна в момента?“, „Пред какви пречки сте изправени в момента?“ и „На кои въпроси имате нужда от отговор?“.

Приемате ли обратна връзка и по-специално такава, която не бихте искали да чувате?

Много хора на лидерски позиции гледат на обратната връзка като на заплаха за техния авторитет, власт и позиция. Това е причината те да гледат с неохота на обратната връзка и да реагират негативно на виждания, които не съвпадат с техните. За да бъдете наистина ефективни лидери трябва да възприемате на обратната връзка като на средство, което да ви помогне да се справяте по-добре с мисията си и да служите по-добре на вашите подчинени. Дори в случаите, когато обратната връзка е негативна, лидерът трябва да и обръща нужното внимание и да мисли за това какво може да направи, така че проблемите да бъдат разрешени и да не се повтарят в бъдеще.

...............

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 25 до 31 август
На днешната дата, 26 август. Имен ден празнуват Адриан, Адриана, Наталия
Стратегиите, които ще ви помогнат да отключите пълния потенциал на вашите служители
Зеленски: Украйна има за цел да си осигури поне 1 млрд. долара месечно за закупуване на оръжия от САЩ
Германският концерн „Райнметал“ ще строи в България два завода – за артилерийски снаряди и барут
Между принцовете Уилям и Хари зрее конфликт заради нов филм за майка им Даяна
Швейцарският клон на банка HSBC спира обслужване на над хиляда богати клиенти от Близкия изток
Турция е напът да премахне забраната за къси продажби