Стига толкова!

Стига толкова!

Много лидери не осъзнават, или не искат да разберат, че много от техните решения и действия са изключително глупави и че те подлудяват служителите им. Дори интелигентните и ангажирани лидери имат слепи петна и понякога разочароват и дразнят подчинените си с необмислено поведение и отношение. Служителите ви може да нямат смелостта да ви го кажат, но аз ще го направя вместо тях – Време е да спрете! Ако престанете да правите тези глупави грешки, печеливши ще бъдат абсолютно всички във вашата организация, включително и самите вие.

Престанете да прекъсвате хората

Не си мислете, че само защото сте смятани за интелигентни и компетентни имате правото да водите монолози и да прекъсвате другите, докато те говорят. Най-добрите комуникатори знаят, че най-важната част от процеса на общуване е слушането и разбирането.

Престанете да мислите, че само вие знаете правилния отговор

Ако мислите, че обикновено сте най-умния човек в стаята, то имате проблем. Великите лидери се обграждат с хора, които са по-умни от тях. Един екип съставен от интелигентни хора поставя на обсъждане всяко важно действие и решение както на отделните си членове, така и на своя ръководител. Така всеки ще се учи от останалите и ще израства като професионалист.

Спрете да задавате непостижими цели

Разбира се, че е добре да поставяте на екипа си амбициозни цели, за да можете да оцените докъде точно се простират неговите възможности. Непрекъснатият поток от нереалистични цели обаче създава излишно натоварване и стрес в ежедневната работа. В тези случаи хората стават изнервени и разсеяни и спират да дават най-доброто от себе си, защото виждат, че целите им са непостижими. Бъдете реалисти.

Спрете с опитите да контролирате всичко

Повечето хора ценят увереното лидерство, но реагират негативно на прекомерния контрол. Ако в екипа си имате умни и талантливи хора, които се готови да поемат инициативата в свои ръце, дайте им възможно най-голяма автономност и свобода на действие и им помогнете да се превърнат в лидери.

Спрете да приемате добрата работа на вашите служители за даденост

Не е достатъчно да хвалите служителите си един или два пъти в годината. Важно е да показвате, че цените работа на вашите служители възможно най-често. Всяко постижение на екипа трябва да бъде отбелязвано. Когато служителите ви правят грешки, трябва да им напомняте, че провалите са неразделна част от пътя към успеха.

Престанете да налагате ненужни правила

В работата има правила, които трябва да бъдат спазвани. Съществуват обаче и такива, които нямат никакъв смисъл и само правят живота на хората по-труден, вместо по-лесен. Отървете се от тях.

Спрете да критикувате хората публично

Едно нещо е да не одобрявате думите или действията на ваш служител, а съвсем друго е да го унижите пред неговите колеги. Давайте честа обратна връзка, като се стараете тя да бъде конструктивна и уважителна.

Дори интелигентните лидери могат да правят глупави неща и да развиват лоши навици . Това, което ги прави умни, е факта, че те разпознават недостатъците си и правят необходимите промени в поведението си.

.................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ