В криза на принадлежността
Работата от дистанция прави поддържането на висока ангажираност сред служителите истинско предизвикателство за лидерите. Много от нас са подложени на изключително високи нива на натоварване, стрес и тревожност, които са сериозна пречка за запазването на фокус върху работата.
„В момента сме в криза на принадлежността“, казва Едуард Съливан, главен изпълнителен директор на коучинг фирмата Velocity Group. „Освен че хората трябва да си седят вкъщи и да се справят с предизвикателствата на пандемията, включително здравни проблеми и/или обучение и отглеждане на деца, те трябва да се приспособят и към загубата на физическа връзка със своите колеги. Лидерите имат за задача да създават чувство за свързаност и принадлежност“, добавя той.
Макар че някои компании опитаха да адресират този проблем с провеждане на игри с целия екип във Zoom след работно време, този подход невинаги беше ефективен. „Често тези събития се превръщаха в мълчаливи и неудобни срещу, при които 40 души се взират един в друг“, казва Съливан. „Подходът, който работи, е събирането на по-малки групи от хора и срещите на четири очи между лидер и служител“, посочва той.
Според него обединяването на хора в по-малки групови инициативи е задача, която пасва перфектно на силните страни на лидерите интроверти.
„Лидерите интроверти се чувстват по-комфортно, когато работят в по-малки групи. Те обикновено са по-успешни в комуникацията на четири очи, отколкото в изнасянето на речи пред голяма публика. Тъй като в момента няма събирания на мащабни аудитории в големи зали за презентации, момента е перфектен лидерите интроверти, които искат да блеснат“, категоричен е Съливан.
Намирането на начини за създаване на връзка
Лидерите интроверти са по-склонни да изслушват другите, преди да се изказват, и обикновено проявяват по-голям интерес и внимание към казаното от техния събеседник. Те също така са добри в свързването със служители, които изпитват някакви трудности. Макар че лидерите интроверти са в особено добра позиция да се справят с предизвикателствата на настоящата работна среда, всички ръководители могат да се научат да използват няколко похвата от техния инструментариум в своя полза.
„По време на пандемията научихме колко важни са всъщност социалните умения. Доскоро прекарвахме от 8 до 12 часа на ден в среда, която внезапно изчезна. Отдалечаването от офиса води до отчуждаване на служителите. Ръководителите имат отговорността да създават инициативи за поддържане на връзка“, казва Съливан.
Според него срещите с екипа не трябва да бъдат прекратявани, а просто трансформирани. Той съветва екипът да бъде разделен на групи от по двама или трима души, с които да бъдат провеждани отделни срещи. На тези срещи лидерите могат да задават различни теми за разговор, като например питат служителите си за неща, които техните колеги не знаят за тях.
„Важно е да бъдат насърчавани по-задълбочените разговори, които помагат за изграждането на връзка. Сега обаче трябва да бъдете проактивни, тъй като вече няма срещи около машината за кафе или автомата за вода. Трябва да бъдете целенасочени в комуникацията си онлайн“, съветва Съливан.
Той обаче предупреждава да бъдете внимателни с екипните дейности, тъй като съревнованието в различни игри може да се харесва на някои служители, но да има обратния ефект при други.
Също така е важно да обръщате внимание на предпочитанията на вашите подчинени, особено когато дойде време да се върнете на работа в офиса.
„Пандемията създаде нужда от повече гъвкавост на работното място. Някои хора нямат търпение да се върнат в офиса, докато други може да смятат работата от разстояние за най-добрия вариант. Пандемията даде на компаниите шанс да преоценят смисъла на офиса и на това какво означава да си част от екип. Докато някои ваши служилите ще предпочетат да бъдат в стаята с вас, други ще изберат срещите през Zoom. Трябва да можете да отговорите на исканията и на двете групи.“, казва Съливан.
Промяната в стила на управление
Този период е покана за всички лидери, било то интроверти или екстроверти, да придобият нови умения и познания.
„Интересното е, че години наред лидерите интроверти от Силициевата долина и от Ню Йорк идваха при нас с въпроса: „Как да стана по-добър комуникатор“. Сега лидерите ексторверти търсят помощ с намирането на начин за създаване на по-добри връзки с членовете на своя екип в една по-интимна обстановка. Те казват: „Помогнете ми да се справя в ситауция, в която не мога да вляза в стаята и да изнеса страхотна реч.“, споделя Съливан.
Ако лидерите не намерят нов начин за създаване на връзка със своите служители, те рискуват навлизането в период на ниска производителност.
„Сега трябва да си имаме доверие повече от всякога. Ако голям брой от вашите служители се чувстват отчуждени, вие ще разберете за това от слабото им представяне, което в крайна сметка ще се отрази негативно и на целия бизнес на вашата компания. Лидерите не трябва да чакат да се стигне до тази точка“, казва Съливан.
.....................
Стефани Воза за FastCompany.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.