Да посрещнем есента с тези любопитни факти за бирата

ПР и събития

1. Бирата е една от най-старите приготвяни напитки в света Тя вероятно датира от началото на неолита или по-точно 9500 г. пр. Хр.

2. Първите професионални пивовари са били жени Те са били наречени brewsters. Преди близо 7000 години в Месопотамия и Шумерия техните умения били смятани за толкова важни, че те са единствените, на които било разрешено да произвеждат напитката и да управляват таверни. Също така жените трябвало да бъдат много красиви, за да могат да станат brewsters.

3. Древните египтяни построили пирамидите, пийвайки бира Според Патрик Макгавърн, археолог от университета в Пенсилвания, работниците в Гиза получавали около четири литра бира на ден.

4. Бирата е полезна за сърцето Италиански изследователи установяват, че хората, които пият бира в умерени количества са с 42% по-нисък риск от сърдечни заболявания в сравнение с други, които не консумират пиво. За максимална защита, придържайте консумацията си до една на ден, с алкохолно съдържание около 5%. Това твърдят изследователите.

5. Пивото предотвратява камъни в бъбреците Проучване, публикувано в „Американския журнал по епидемиология“, изчислява, че една бутилка бира, консумирана всеки ден, намалява риска за камъни в бъбреците с около 40%.

6. Бирата стимулира мисловния процес Да обърнете една-две бири няма да ви направи гении, но може да ви направи по-креативни, според проучване в списание "Съзнание и познание". Когато 40 мъже гледали филм и едновременно с това решавали главоблъсканици, тези, които имали 75 промила алкохол от бира, стигали до правилния отговор с няколко секунди по-бързо от трезвите си колеги.

7. Пивото е полезно за зрението Канадски учени открили, че една бира на ден е достатъчна да повиши антиоксидантите в тялото ни и да ни предпази от катаракт очите.

8. Бирата понижава кръвното налягане В едно проучване изследователите от Харвард установяват, че умерените консуматори на бира има по-малка вероятност да получат високо кръвно налягане, отколкото тези, които пият друг алкохол.

9. Пивото заздравява плътността на костите Според проучване на американския университет "Туфтс" хората, които пият по една-две бири на ден имат 4,5% по-висока плътност на костите, отколкото тези, които не пият бира изобщо. Според изследването обаче тези, които пият повече от две бири на ден имат 5,3% по-ниска костна плътност.

10. Фибрите в бирата помагат на храносмилането Пивото е богат източник на разтворими фибри. Те поддържат редовната функция на стомаха, спомагат за храносмилането и намаляват нивата на холестерол.

11. Само бирата и млякото съдържат молекулата никотинамид рибозид Тя подобрява метаболизма в клетките, предпазва от затлъстяване, засилва мускалите, помага срещу стареенето на клетките и удължава живота. Така че няма как да не отбележим, че пенливата напитка е изключително полезна, но когато се консумира в умерени количества. Наслаждавайте се на ароматната течност, но с мярка, и ще сте по-здрави и по-щастливи.
 

Ключови думи

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"