Най-категоричните невербални признаци за привличане
Съществуват немалко признаци на поведение, които е прието да се смята, че са свързани с привличане. Много от тях обаче всъщност нямат нищо общо с харесването между хората, разкриват нови изследвания.
Според проучване, базирано на мета-анализ, в който са събрани резултатите от 54 различни изследвания, има само 5 основни сигнала в езика на тялото, които надеждно гарантират, че човек проявява, когато е привлечен от някого. В споменатите изследвания е разгледано поведението на хора, които са силно привлечени от някого и действията им спрямо конкретния човек. Описани са примери от стотици различни култури.
Категоричните признаци в поведението, гарантиращи силна симпатия са:
- Осъществяване на контакт с очите;
- Усмихването;
- Започването на разговор;
- Смеха;
- Поддържането на физическа близост.
Това са всички невербални признаци, с които хората развиват доверие и разбирателство помежду си.
Сред останалите предполагаеми признаци на привличане, които всъщност се оказва, че не са свързани с харесване, са:
- Заиграването с косата;
- Жестикулирането;
- Накланянето на главата;
- Повдигането на веждите;
- Провокативно облекло;
- Отворена стойка на тялото;
- Навеждането.
Посочването на тези признаци на поведение като неприсъщи на ситуациите на привличане, може да ви изненадат, тъй като съществуват редица статии, които твърдят точно обратното.
В действителност хората могат да извършват редица от тези жестове, когато ви харесват, но те не са категорично свързани с привличане, установява проучването, публикувано в списанието Psychological Bulletin.
"Съществува специфичен набор от поведения, свързани с харесването и те могат да бъдат открити в култури от цял свят", твърди д-р Р. Матю Монтоя, автор на изследването. Резултатите не важат единствено за романтичното привличане, но и за всички видове човешко привличане, обяснява, д-р Монтоя.
"Дали ние участваме в тези поведения има много малко или нищо общо с романтичните желания. Подобни жестове са факт, когато лекарите комуникират с пациентите си, родителите общуват с децата си или търговците говорят с клиентите си." Действайки по тези начини,ние само целим засилване на доверието, казва Монтоя.
"Когато харесваме някой, ние действаме по начин, по който да го накараме да ни се довери. От тази гледна точка се ангажираме с това поведение, за да увеличим степента на доверие, взаимовръзка и ангажираност към постигането на споразумение."
Източник: PsyBlog
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Нов революционен метод може да доведе до по-ранно откриване на болестта на Алцхаймер
Наука и Здраве |Слабото търсене понижава приходите и печалбата на най-голямата химическа компания в света
Компании |Скенери хвърлят светлина върху промените в мозъка, когато се унасяме от умора
Любопитно |Археологическа находка предоставя нови сведения за мобилността на неандерталците
Любопитно |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Любопитно |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Свят |Гърция започва доставки на газ за Украйна през България, Румъния и Молдова
Енергетика |Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
Политика |ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Финанси |Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Политика |Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?
Финанси |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.