Да пием по една бира? Науката казва твърдо "Да!"

ПР и събития

В умерени количества бирата е полезна за нас. Това твърдение е подкрепено от множество медицински изследвания. А нима има нещо по-приятно в горещините от халба ледена бира?

Ето 12 причини да й се насладите максимално!

1. Бирата подобрява храносмилането

Бирата, консумирана в умерени количества, особено тъмната, подобрява храносмилането. Повечето тъмни бири съдържат полезни разтворими фибри. Фибрите играят важна роля за по-доброто функциониране на стомашно-чревната функция. Недостигът на влакна може да предизвика стомашни и чревни разстройства като запек и диария.

2. Полезна е за бъбреците

Една бира на ден намалява риска от образуването на бъбречни камъни. При това с около 40 процента, категорични са учените.

3. Намалява нивото на лошия холестерол

Пенливата напитка повишава нивото на HDL холестерола (добрия) и намалява нивата на "лошия" LDL. Да не говорим, че маринованото в бира месо намалява неговите канцерогенни вещества с до 70%.

4. Богата е на витамини от групата B (В1, В2, В6 и В12)

Много от тези витамини се срещат рядко в храните.

Холандски учени откриват, че хората, пиещи бира, имат около 30 процента по-високо съдържание на витамин B6 в организма в сравнение с въздържателите. Напитката е богата и на B12, който засилва мозъчните функции.

5. Помага срещу безсънието

Лактофлавинът и никотиновата киселина насърчават идването на съня.

6. Заздравява костите

Популярната напитка е богата на калций и силиций, сочи проучване от 2009 г.  Тези вещества допринасят за повишаване на костната плътност и здравината на костите.

7. Намалява риска от сърдечни удари

Умерената консумация на бира намалява риска от инфаркт, сочат множество медицински изследвания. Само 1 бира на ден редузира опасността от появата на сърдечни болести с около 40 до 60 процента в сравнение с въздържателите.

8. Усилва паметта

Слабоалкохолната хмелова напитка съдържа благоприятната фолиева киселина. Тази съставка изключително благоприятно въздействие върху функциите на мозъка. Според проучванията бирата усилва паметта. Изследвания твърдят, че консумиращите по една бира дневно по-рядко страдат от болестта на Алцхаймер и деменция спрямо въздържателите.

9. Предотвратява образуването на кръвни съсиреци

10. Прави кожата по-красива

Чудесна новина за всички дами. Известно е, че консумирането на малки количества бира има добро въздействие и върху косата.

Някои от витамините, съдържащи се в ечемичната напитка имат регенериращо действие. Благодарение на много от съставките в бирата кожната пигментация намалява. Кожата става по-гладка и блестяща. Бирата предотвратява и стареенето. 

11. Помага при борбата със стрес

Изследователи от Университета на Монреал са установили, че една две чаши бира на ден намаляват стреса на работното място. Консумацията на бира намалява и усещането за тревожност. Хмеловата напитка има успокоителен ефект.

12. Действа като лекарство срещу настинка

Когато ечемикът се затопля, той подобрява циркулацията на кръв и помага на дихателната система. Бирата има и болкоуспокоително действие и облекчава болките в ставите. Не на последно място - повишава имунитета.

Подобни любопитни текстове четете на Obekti.bg

Ключови думи

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"