Каква е целта? (Част 2)

Каква е целта? (Част 2)

Важен фактор в процеса на залагане и анализиране на маркетинг целите е и това да бъдат в унисон с бизнес целите, които, от своя страна, трябва да се преследват от всички отдели на компанията ви. От вас зависи всички те да работят като добре смазана машина, така че да виждате реални резултати, когато стане време за равносметка.

Стъпка 1: Определете цифрите

Нека кажем, че приходите ви в последните 12 месеца са 1 млн. лева. Ако искаме да увеличим приходите с 20%, можем да изчислим, че ни трябват около 200 хил. лв. допълнителни приходи. Ако целим да го постигнем с печеленето на нови клиенти, трябва да определим метриките, от които се нуждаем.

Стъпка 2: Кои са ключовите за вас метрики

Колко продажби ще са необходими, за да достигнете приход от 200 хил. лв.? За да калкулирате, трябва да определите средната стойност на една продажба. Да речем, че тя е 4000 лева.

Тази информация може да определи колко клиента ще ви бъдат нужни – при средна продажба на стойност 4000 лева разделяме тази сума на 200 хил. лева и установяваме, че ще са нужни около 50 души.

Стъпка 3: Коя метрика е водеща

В нашия пример това са продажбите. Колко хора ще са нужни, за да спечелим 50 нови клиента? Да речем, че средно 25% от потенциалните клиенти се превръщат в реални такива. Това означава, че ще трябва да достигнете до около 200 души, за да постигнете 50 продажби.

Да преговорим – за да постигнете бизнес целта си от 20% скок в приходите, имате нужда от 200 души, за да превърнете 50 от тях във ваши потребители. При средни 4000 лв., постигани при една продажба, ще достигнете целта си.

Маркетинг целта може да е следната – създаване на 200 потенциални клиента в следващите 12 месеца.

Джъстин Уомак за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ