В час с чата

В час с чата

Голямата свързаност, ежедневно предоставяна от смарт устройствата, работи отлично в полза на бизнеса. Едно от направленията, в които е полезна, са маркетинговите проучвания. Предвид факта, че активности като локация и интереси на потребителите са достъпни, те самите могат да помогнат за създаването на нови или усъвършенстването на вече съществуващи продукти и услуги.

Достигането до потребителите е все по-бързо и лесно, с помощта на социалните медии и имейлите. Тогава защо не ги използваме, за да получим обратна връзка? Андрю Рийд, основател и изпълнителен директор на Rival Technologies, споделя повече по темата.

Общият начин, по който компаниите получават обратна връзка от потребителите е чрез анкети, изпратени по имейл. В началото на века имейл анкетите бяха добро решение. Входящите кутии не бяха задръстени, а онлайн анкетите бяха драстично подобрение, в сравнение с телефонните.

Близо 20 години по-късно имейлите имат много по-различна репутация. Почти 75% от потребителите са затрупани от имейли. Повече от 244 млрд. имейли се изпращат ежедневно, но въпреки това само 23% от имейлите от бизнеса се четат. Много хора влизат във входящите си кутии с една основна цел: да изтрият имейлите и спама, преди да станат прекалено много.

Все повече хора се възползват от мобилни приложение и платформи за съобщение, за да говорят с приятелите и семейството си. Всъщност, топ 4 на платформите за съобщения днес – WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat и Viber – имат повече потребители, отколкото сайтовете на социалните медии. Изпращането на съобщение се превръща във все по-обичаен начин потребителите да говорят с компаниите. Според Facebook, 69% от потребителите се чувстват по-сигурни в брандовете, с които могат да се свържат чрез съобщение в чата.

Съобщенията са от решаващо значение за бъдещето на маркетинговите проучвания. За да получаваме информация за нагласите и мнението на потребителите постоянно, трябва да ги ангажираме в каналите, които използват.

Популярността на приложенията за съобщения дадоха възход на чат култура с леки изблици на комуникация – такава, при която хората си пишат за малко, излизат, а после отново се връщат да пишат. Този цикъл се случва десетки, ако не и стотици пъти на ден, и все пак не е в тежест. В крайна сметка тези взаимодействия се случват много бързо и обикновено са забавни.

Тази чат култура не е отразена в анкетирането. Ако видите типичната анкета и я сравните с това как хората си пишат в платформите за съобщения, ще видите две съвсем различни изживявания.

Използването на правилния тон също е важно, особено когато взаимодействате с по-млади потребители. Според Forrester, поколението Z предпочита да дава обратна връзка по начин, който е „повече като разговор“, отколкото „списък с общи въпроси“.

Съобщението е ясно: Ако искате автентична обратна връзка, трябва да станете огледало на хората. В днешния свят това означава да разберете разпространената чат култура и да дадете същото изживяване чрез вашите дейности. Време е да станете по-разговорливи.

Най-добрите марки знаят, че постоянната обратна връзка от хиляди потребители може да помогне да се покрият идеи за милиарди долари и да се избегнат катастрофални решения. Хората обаче няма да бъдат честни – и вие няма да получите точни данни – ако изживяването не струва.

Време е да преосмислим проучванията. Време е да преразгледаме каналите, технологиите и тона, който използваме. Трябва да следваме потребителите, вместо да им прилагаме остарелите си методи. От това зависи бъдещето на нашата индустрия.

По материал на Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Данъчен проблем: Шефът на Ferrari ще полага една година общественополезен труд
Имение с отстъпка: Свалят 25 млн. долара от цената на бившия дом на Рики Мартин
Световните петролни компании съкращават работни места поради ниските цени на "черното злато"
На днешната дата, 10 септември. Рождениците днес
Велосипедист покорява планините в това поразително видео
Goldman Sachs ще управлява пенсионни активи на Shell за 40 милиарда долара
Жива акула на повече от 5 века откриха край Гренландия
"Хитачи" открива нов завод за железопътни вагони на стойност 100 милиона долара близо до Вашингтон