Вашата история

Вашата история

Стойността на разказването на истории в професионалните и изпълнителните комуникации не е тайна. Вмъкването на истории във вашите презентации ви хуманизира, създава магнетична ангажираност и, в идеалния случай, запомнящо се илюстрира вашата гледна точка. Изобилие от конференции, книги и статии са посветени на разказването на истории – толкова много, че ако нямате история в речта си, може да искате да преосмислите говоренето.

Но разказването на добра история и споделянето на история стратегически са две различни неща. Първата е предназначена да забавлява – в най-добрия случай да служи на второстепенна цел, докато втората е предназначена да илюстрира вашата гледна точка – да изпълни основна цел. Това, което искате, е публика, вдъхновена да ви подкрепи или да предприеме действия. Това, от което не се нуждаете, е аудитория, която просто си мисли, че сте страхотен говорител пред публика. 

Ако включите история в следващата си презентация, помислете за пет стратегически начина да направите тази история важна.

Изберете истории, които представят вашата гледна точка 

В контекста на презентация вашата цел е да направите разказаната история уместна. Всяка истинска история може да помогне за постигането на точка – като момент от вашето детство, отварящ очите инцидент от вашата професионална история или събитие, на което сте присъствали, но ключът е да свържете интересния момент с конкретно послание.

Например, главният изпълнителен директор на Starbucks Хауърд Шулц е известен с това, че говори за злополука, при която баща му не може да работи, когато Хауърд е бил дете, и как това подтиква интереса му към грижите за служителите на Starbucks.

По същия начин главният изпълнителен директор на Zappos Тони Хсие разказва истории за първите си дни в компанията, по време на които осъзнава стойността на изграждането на корпоративна култура.

И двете истории са умишлено предназначени да предадат важно послание или да направят положително впечатление - не само за да зарадват публиката или да направят говорещия по-близък с нея.

Използвайте език, който изрично свързва вашата история с вашата точка

Работата по вашата история не се случва по време на разказването на самата историята, а след като я разкажете с критични съединителни линии като тези: 

"Тази история илюстрира защо трябва..."

"Този казус илюстрира значението на..."

"Това събитие доказва какво е възможно, ако..."

"Този ​​момент беше ключов за развитието на моята признателност за..."

Без тези съединителни фрази на историята липсва ясна цел. Най-добрите TED Talks са пълни с истории – те на практика го изискват – но ако гледате внимателно, ще забележите тези съединителни линии ("Еето защо ви разказах тази история"), изразени по различни начини.

Поддържайте публиката прикована с настройка на сцената, сила на звука и пауза

От всички ефективни съвети за разказване на истории, тези три са най-практичните за водещите:

Първо, настройте сцената. Споделете датата и часа от деня, мястото (като град или ресторант) и всички необходими условия, като времето или празничните сезони. Тези подробности помагат на публиката да визуализира историята.

Второ, увеличете силата на звука. Това помага на публиката да задържи вниманието си върху думите ви, без да се напряга да чуе или разбере, което може да попречи на приемането им на историята и следователно на вашата гледна точка.

Трето, направете пауза. Паузите добавят напрежение към историята, но по-важното е да дадете на ума си време да генерира правилните думи и идеи, за да поддържа историята стегната и точна.

Правете по-кратки истории

Колкото по-дълга и по-сложна е една история, толкова по-вероятно е тя да отегчи или поне да разсее вашата аудитория, така че я задръжте в рамките на една минута, като пропуснете подробности, които може да са интригуващи, но отвличат вниманието от вашата презентация. 

Споделете не само случилото се, но и това, което сте научили от него

Хората се свързват помежду си по-ефективно чрез чувства, отколкото чрез събития, така че се опитайте да споделите ключово прозрение, произлязло от случая. Понякога това ще е вашата ключова точка, а понякога то ще води до вашата ключова точка, но разкриването и представянето й ще направи вашата история по-лична и по-ценна за публиката. 

Източник: Жоел Шварцберг, автор на "Езикът на лидерството", за Inc.com 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ