Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Сложи ми граници и виж какво мога!
За всяка маркетингова кампания или за всеки проект (за дизайн на нещо, било то малко или голямо) има предварително зададени ограничения - във времето, пространството или ресурсите. И тези ограничения всъщност служат на добрите дизайнери и проектанти да създадат нещо страхотно.
Това коментира в блога си за маркетинг Seth's Blog американският лектор и специалист в областта на реализацията на кампании Сет Годин. Ето как продължава той:
Добрият дизайн не надхвърля наличните ресурси. Той произвежда измерима промяна срещу предварително договорените цели.
Страхотният дизайн е по-добър от добрия дизайн, защото той използва по-малко ресурси и създава още по-добри резултати.
Има две водещи неща в професионалния дизайн и проектирането.
1.) Произведохте ли в рамките на ограниченията? и 2.) Дадохте ли измерими резултати?
И това е.
Добрият дизайн не надхвърля наличните ресурси и произвежда измерима промяна срещу договорените цели.
Например, трябва да построите мост. Да, разбира се, че можете да построите мост от някакви неопределени материали и ресурси - дори аматьор може да построи такъв. Но този мост няма да може да издържа движещ се по него камион, нали? Всеки добър инженер не щади ресурси, съобразява се с ограниченията им и настоява за измерване (колко износване мостът може да издържи).
Директният маркетинг, дизайнът на програмата, тестването на продуктите, правенето на филми - всички те "живеят" в рамките на ограниченията и изпълнението.
Ето и друг пример, за който се сещам: Наскоро отвориха дългоочаквания Терминал В на летище "ЛаГуардия", което бе едно от най-лошите летища в света. И въпреки че терминалът бе лъскав, неуспехите на инженерството и дизайна се виждаха отвсякъде. В 6 часа сутринта опашката пред дамската тоалетна бе от 20 души. Ограниченията в пространството не могат да бъдат облекчени (а ограниченията по принцип дават способности на архитектурата). Производителността обаче би била лесна за измерване на етап проектиране. Тази част от съоръжението (при дамите) за милиарди долари имаше само една работа и тя се провали.
Същото се отнася и за дизайна на един обикновен щанд за кафе на същото летище. Не е необходим гигантски пробив в търговията на дребно, за да се създаде един бар за еспресо, който да обслужва бързо и с лекота сърдитите преди употребата на кофеин пътници. Но въпреки упоритата работа на търговците, които са следвали плановете, самите планове са били дефектни. Резултатът от лошите дизайнерски решения е очевиден за всеки, който види... опашката от 30 души, чакащи за кафе.
Привилегията на дизайна и инженерството идва с отговорността резултатът после да бъде измерен. И с тази да преработим проекта си, ако тя не съответства.
"Дай ми ограничения и после измери моето представяне!". Това са двата водещи аспекта в творческите проекти за дизайн на нещо голямо. И те рядко създават изключителни трудности, ако в тях работят талантливи хора и дизайнери, които си вършат работата.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.